Pyntelister på flisekanter

Jeg har lige været i Berlin og på det splinternye hotel var der på badeværelset nogle flotte fliser. Ved alle flisekanter der stødte op imod en væg var der flotte metalkanter som afslutning, altså flade lister på ca. 10 mm. Listerne lå kun lige på kanten og ragede ikke ud over flisekanten. Jeg har et flisegulv i mit eget badeværelse med kantfliser. Det er malet ned til kantflisen, men der er nogle steder malet lidt ud på kanten hvilket ikke ser så pænt ud. Har nogen af jer erfaring med at montere sådanne metallister på eksisterende flisekanter? Jeg synes det gav en flot finish. PFT.


Mvh.
M. Sørensen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De der kanter har en flange der ligger under de eksisterende fliser. Du vil måske kunne have held med at skære lidt af fliseklæberen væk med en multicutter og lime den på. 

Går ud fra det er sådan noget i stil med det her http://fliseuniverset.dk/fliser/profiler/staal-profiler-til-fliser-4


Morten

Ja det er sådan set den slags lister. De findes også med en helt flad profil. Jeg tror ikke det vil være muligt at bruge disse da jeg ønsker dem hele vejen rundt i badeværelset, det bliver for stort et arbejde. Jeg er mere ude efter en look-alike løsning uden flangen.

Jeg synes dog at vi generelt bruger disse løsninger for lidt da det giver et totalt flot look.

Har nogen erfaringer med en flad 10x2 mm aluprofil til sådan noget kant finish? Og hvor køber man evt. sådanne lister?


Mvh.
M. Sørensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også