Mål på spartelkant?

Hejsa,

Her kommer et spørgsmål som måske kan virke lidt overflødigt.... men da jeg aldrig har arbejdet med gips og jeg endnu ikke har fået pladerne, er ved at forberede forskallingen i mit loft (til indbygningsspots), og da jeg skal finde afstanden fra væg til det første forskallingsbræt, skal jeg bare vide, hvor bred en helt almindelig spartelkant på en helt almindelig 90x240 cm gipsplade plejer at være, da den jo skal skæres af ved væg ;-)

Vh Jacob

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Spartelkanten er omkring 5 - 6 cm. lidt afhængig af hvilket fabrikat du bruger.

Brug 4" forskallingsbrædder. Så er der også plads til små uheld hvis pladerne ikke stødes helt sammen. (Det hænder for selv den mest omhyggelige).   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Super! Tak for det! Fik lavet det sådan her 😀 klar til gips! Vh Jacob

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvor mange mm luft er der over dine gipsplader?

Du skal være klar over i de fleste konstruktioner er der krav til hvor mange mm hulrum der er lovligt bagved gipsplader grundet spredning af brand. Dette løses typisk ved at fylde hulrummet med mineraluld.

Jeg ved ikke om det er tilfældet her, men du skal nok lige undersøge det inden giospladerne er sat op.


Henrik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også