Gulvafløb til dobbeltgulv på badeværelse

Hej.  Er i gang med at totalrenovere en meget misligholt 1. Sals lejlighed, og er nu kommet til badeværelset, hvor det tidligere toilet udvides med tilstødende værelse således at det bliver lejlighedens fremtidige badeværelse på ca. 5,5 kvm.  Jeg har besluttet at gulvet skal laves som let konstruktion med et såkaldt dobbeltgulv med bund af krydsfiner, et lavt vandbåren gulvvarmesystem i ca. 2 -3 cm flydespartel og flisebelægning, der kommer vådrumsmembram på hhv. krydsfiner og flydespartlen (konstruktionen er beskrevet i SBI 252).  Mit problem er hvilke afløb (2stk.) der skal/kan bruges, da det i princippet skal være med 2 stk. smøremembram - min VVS-mand siger at han aldrig i sine 17 år som selvstændig har lavet afløb i et dobbeltgulv og aldrig har set et sådan afløb...... og jeg har nu søgt længe forgæves på google, er der en herinde som kan hjælpe ham/mig med et bud på det rigtige afløb? På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville kigge efter et system som man kan købe riste til. Her er faldet lavet i selve bjælkelaget og der er stort set ikke spartel 

Her er monteringsvejledning LINK for DLH thermogulv vådrum vinyl. 

Og her så LINK for fliser fra samme firma

Det fylder kun 37 mm fra bjælkelag og op tilunderkant fliser / vinyl. Det skal man tænke på når man skal have 30 mm fra højeste vandtætte punkt ved dør og til overkant afløb. Samtidig kun må have 20 mm kant ind af hensyn til handicap adgangsveje. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar.  Som jeg skriver, så ønsker vi flisebelægning og kan derfor ikke bruge gulvafløb til vinylgulve, men efterspørger en type afløb som kan benyttes i netop konstruktionen med dobbeltgulv.  Mht. til spartellaget så er det en del af gulvvarmelaget hvor vi påtænker at bruge løsningen Uponor Minitec, der har lav byggehøjde.   Gælder kravet omkring adgangsveje for handicappede også ved ombygning af lejlighed i ældre ejendomme? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

I første link er det vinyl i andet link flisegulve.  

Jeg ser godt at i efterspørger tiil dobbelt gulv. Men kan i og VVS firma ikke finde egnet afløb så må der jo planlægges anderledes. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også