Loft til kip

Hej.. 

Vi er i gang med at lave loft til kip i vores soveværelse, men vi er blevet lidt i tvivl om hvilken beklædning man bruger til væggen, alle de billeder jeg har set, ligner det bare at gips pladerne er blevet malet, men skal der en form for tapet på først..? På forhånd tak for svar.. 😊

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Man kan sagtens male direkte på de spartlede gipsplader, når man har smurt ved fæstnings grunder. Men nogen sætter glasvæv på, Nogen foretrækker filt på inden maling. Hvis du vælger det sidste bør du vælge en der er grundet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er første gang at vi begge skal spartle, så er lidt nervøs for om det er nemt nok at gøre det så pænt at man direkte kan male over det, men det er den løsning jeg tror er nemmest.. 😅😊

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

selv hvis det ligner lort det man får spartlet kan det stort set altid slibes pænt. ville aldrig anbefale at undlade at sætte filt op men det kommer selvfølgelig an på budgettet. filten skjuler mange af de små ujævnheder i spartelmassen som slibespor og så bliver væggen mere modstandsdygtig overfor ridser og hakker.

ugrundet glasfilt klart det nemmeste at sætte op det da det skal skæres sammen i samlingerne.

grundet filt er dog 1000 gange bedre og hurtigere at sætte op hvis man kan finde ud af at støde filten sammen.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Hvis det er på skrå vægge (loft til kip) ville jeg nok bruge ugrundet filt. Jeg syntes ihvertfald det grundede er svært at styre når tyngdekraften spiller ind 


Men helt enig i forhold til at det er spartling som er svært. Forvent at samlingerne skal have mange gange. Hvis i ikke putter filt på så husk at samlingerne skal armeres med psprstrimmel hvis der er filt på kan man hvis godt nøjes med armeringstape


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også