Udluftningsventil eller prop?

Hej LDS,

Jeg er lige flyttet ind i en ny lejlighed og har her til aften forsøgt at lukke luften ud af min radiator. Ved to af radiatorerne er jeg dog i tvivl om hvor vidt der er tale om udluftningsventiler eller propper? Vil helst ikke oversvømme lejligheden med sort vand ved at tvinge dem op med en tang, for så at risikere ikke at kunne lukke dem ordentligt igen :o)


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er propper...


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvis det er din (ejer)lejlighed så få de gamle radiatorer udskiftet med nye. Er det en leje lejlighed så tag en fornuftig snak med udlejer. Det er energimæssigt fuldstændig hul i hovedet at opvarme sin bolig med de oldnordiske radiatorer. 

Frank: Det er noget af en påstand du kommer med her. De "gamle" radiatorer fungerer da fint. Selvfølgelig er der sket en udvikling, hvor "moderne" radiatorer har fået større hedeflade på den samme samme plads. Designet på nye radiatorer er selvfølgelig også mere tidssvarende, men rent funktionsmæssigt er de "gamle" radiatorer helt i orden. 


Søren O

Tak for svar!


@Kermit_369 - tak, det var også hvad jeg tænkte. 


@Søren O - fremløbsrøret kommer desværre fra siden. Den ene af de to nævnte radiatorer er iskold og der var masser af luft i de resterende radiatorer. Jeg må have fat i udlejer, når jeg ikke selv kan udlufte dem.


@Frank Chr. - det er en lejelejlighed og indtil videre tyder det ikke på at udlejer er meget for at udbedre de ting jeg kommer med. På trods af at den lige er blevet moderniseret med nyt køkken og badeværelse. Så jeg tvivler på, at han vil udskifte radiatorerne, hvis han kan slippe. 



Søren, ja det er muligt de fungerer og varmer fint (eller gør de nu også det), ofte er de fyldt op i bunden med rust og andre "godter" .. til trods for at de det meste af tiden normalt køre med "dødt vand" Men nye moderne radiatorer (af samme str.) er op til 20% mere energieffektive netop pga. større flader som giver bedre afkøling. På komfort siden er der osse noget og hente, dels fylder de mindre, dels reagerer de hurtigere.     

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis