Er bremser ok?

Hej

Jeg har haft mit ene forhjul af for at kigge lidt på bremserne - jeg har ikke meget forstand på bremserne, så jeg lader en fagmand ordne sagerne.
Mit spørgsmål til jer for at jeg kan lære mere om min bil er:

Ved den hvide pil på billede er der ingen rust og det er vel ganske godt. Ved den sorte pil på billede er der dog lidt overflade rust - er dette sikkerhedsmæssigt ok? Hvordan skal man evt. fjerne dette rust?

vh
Troels

[/img]

[IMAGE:85]

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile


Det er meget normalt at der er rust på skiverne, og på tromlerne.

Du skal fjerne rusten i yderkanten af skiven, f.eks med en skruetrækker.

Hvor meget er der tilbage af dine skiver?

Mvh ThomasB
Den rust din sorte pil peger på er totalt uden betydning.
Men lige over din hvide pil ser det ud som om der er en begyndende rustkant på selve bremsefladen.
Denne kan eventuelt fjernes med smergellærred og den dukker typisk op p.g.a. konekørsel (underforbrug af bremsen). Brug bremsen lidt mere, det kan spare dig for penge i det lange løb!!!!!!!!

Hør, hvad fanden er den knap til?
Dut Dut Dut Dut Dut......
troels78
troels78 Trådstarter
22
Hej ThomasB og JDJ

Tak for jeres svar...

ThomasB mener du at selve bremseskiven også bliver slidt op siden du spørger til hvor meget der er tilbage? eller mener du hvor meget der er tilbage på mine bremseklodser? Jeg troede ikke at bremseskiverne blev slidt særlig meget men at de selvfølgelig kunne blive skæve f.eks. pga. for meget varme eller man havde glemt at skifte bremseklodser, så det var metal mod metal.

JDJ - det er ikke et billede af mine egne bremser, men bruges for at kunne vise hvad jeg taler om. Jeg kunne dog sagtens få disse rust kanter yderst på bremseskiven, da jeg ikke er brian typen, men jeg forstår godt at du mener at man ved at bremse oftere faktisk kan undgå disse "konekørsel" bremser.

vh
Troels
Annonce
Annonce
njord
njord
6149 7120
Hej Troel.

Ja selve skiven bliver slidt og du kan finde en minimumstykkelse i en værkstedshåndbog. Umiddelbart tror jeg at jeg skifter skiverne hver anden gang jeg skifter klodser, men jeg kigger altid lige efter inden jeg skiller bremserne ad. Tromlerne slides også indvendigt, men her er slidet ofte ret lille.

Men du har ret i at hvis man kører belægningen væk så slides der enormt... men du kan faktisk heller ikke bremse ordentligt... Det er livsfarligt at køre med så nedslidt bremse udstyr...

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

  1. Funktion af 4-polet Automat-sikring
    Belysning (læst 233 gange)
  2. Opbygning af skunk - Isolering og dampspær
    Lav-Hus (læst 227 gange)
  3. Udendørslampe vil ikke virke
    Lav-Hus (læst 212 gange)
  4. Øverste eller nederste rem i vatter
    Lav-Hus (læst 405 gange)
  5. windows 10 kamera kan kun optage 3 timer
    Lav-Computer (læst 321 gange)
  6. Luft/luft varmepumpe til parcelhus?
    Grøn energi og sparetips (læst 922 gange)
  7. Støbe "trekant" til skur
    Lav-Hus (læst 178 gange)
  8. Overligger
    Jura, reglementer og krav (læst 196 gange)
  9. Understøbning hvorfor ekspanderende beton?
    Lav-Hus (læst 237 gange)
  10. Bærende væg?
    Lav-Hus (læst 244 gange)

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

 

Følg med