Wavin rumføler

Hej - jeg har lavet et ekstra værelse ved at opfører en væg i min stue, dog havde jeg ikke tænkt ind at den rumføler der sidder og styre varmen får svært ved at styre temp. på det nye værelse - dvs. der er altid koldt derinde. Kan jeg sætte en rumføler op i det nye værelse og så regne med at jeg kan styre varmen eller er det ikke muligt?

Det er et Wavin anlæg fra 2007


\Ronni

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Jeg går ud fra at der kun er en kreds fra dit varmeanlæg der dækker hele det oprindelige rum. Så kan du ikke få ekstra varme i værelset, i forhold til stuen. Kun ved at flytte termostat ind i værelset, men det medfører nok at stuen bliver for varm. 

OG DOG Du kan måske skrue så meget ned for blandetemperatur ( til måske 28 grader nu ) at dine termostater kalder på varme en meget stor del af tiden. Så vil det vise sig om du er tilfreds med temperatur i det nye værelse. Når så du fryser i alle rum skal blandetemperatur hæves lidt. 

Lad forsøget gå over nogle dage. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er mere termostaten nede ved gulvvarme fordeler røret der skal skrues ned til 25-28 grader. Det tyder lidt på at du har alt for høj fremløbstemperatur, så er det kun første del at stue der bliver varm.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis