Støbe gulv

Hej LDS'ere.

Jeg har revet noget gulv op og skal støbe det igen. Gulvet er i entre. 

Der er stadig et lag beton under, så jeg tænker det er klaplaget jeg har fjernet? (se billeder, ignorer at jeg peger på slangerne :) ). 

Hullet er 2m x 3m og ca. 10 cm dybt.

Hvad er opskriften? Kan jeg fylde fliserester, gasbeton og gammelt klaplag i - herefter overhælde med grovbeton til ~1cm under niveau og derefter nivellere med selvnivellerende?

Tænkt produkt til støbning: https://www.bauhaus.dk/skalflex-sto...-4-mm.html




 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes ikke at man skal fylde "alt mulig lort " i sådan en støbning. Det er mere sokler der godt kan tage nogle fliserester m.m. 

Det er udmærket produkt til opgaven, men lidt dyr hvis det er et langt stykke. 25 kg i en pose er ca. 20 liter når det blandes. 

I stedet kunne bruges støbemix blandet med cement forhold 7 : 1


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for jeres svar. Jeg henter en trailer med støbemix/grus og nogle poser cement.

Er det så rigtigt at lave beton til ~1cm under niveau og derefter nivellere med selvnivellerende?


 

Det er en måde at gøre det på, men jeg vil foretrække at støbe op til ca. 3 cm under niveau og så lave pudslag øverst. Når du er afsted med trailer får du lidt støbesand med. Det blandes så med cement 4 : 1 

Det arbejdes godt sammen med den støbte grovbeton og trækkes af med retskinne eller lige bræt. Så kører man med pudsebræt indtil det er glat og fint. Det er det man kalder slidlag.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis