Tømme varmtvandsbeholder

Når jeg slukker for hovedhanen fordi jeg vil tømme varmtvandsbeholderen klukker den blot lidt. 

Jeg går ud for at det er fordi der ikke kan komme luft ind i beholderen. 

Bør der være en ventil der kan lukke luft ind? Hvordan kunne sådan en se ud? Eller drejer man bare overtryksventilen for at lukke luft ind derfra? Har desværre ikke mulighed for at tage et billede lige nu. 


Mvh

Allan


Allan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den bliver ikke tømt ved at åbne en varmtvandhane alene. Du skal desuden åbne tømmehane som ofte er i forbindelse med sikkerhedsventil. Men ellers skal sikkerhedsventil drejes/ løftes. Kan du komme til at adskille en union eller lignende på varm vands siden så kommer der bedre luft ind, end fra en fjernere placeret hane. Det klukker kun indtil niveau er under varm vands røret inde i beholder.

Varmtvand røret udmunder i toppen af beholder hvorfor det skal ud på den kolde side. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. 

Når jeg nu alligevel skiller det ad kunne jeg så ikke montere en kuglehane på den varme side til at lukke luft ind ad? 

Og så 30 cm Pex på, så skulle der komme vand ud der så ryger det i samme spand. 

Hanen sidder på den kolde side. 


Allan

Det er en mulighed, men den er stort set kun til at tage luft ind. Vandet skal ud på den kolde side, Altså ved sikkerhedsventil. 

Jeg går ud fra at det er i sommerhus. Så når du ved det løber, skal du jo ikke vente på det. Lad det tage et par dage. 

Og husk at SLUKKE for strøm til varmelegeme, og ikke tænde før du har fyldt beholderen. Altså fået vand ud af varm vandshane i stedt for luft. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis