Forskellige tagplan, isolering af murens øverste del

Jeg er frygteligt i tvivl her. Mit hus har tag i forskelligt plan (entré og garage, se billede 1). Jeg er ved at efterisolere (fra 100 til 200 mm), og er lidt usikker på hvad jeg skal gøre her.På billede 2 ses værelset indefra, hvor de øverste 25 cm af væggen (1-lag mursten) faktisk er nærmest blottet mod det fri, da denne del af væggen stikker op over loftet i entréen (se billede 3).Bør jeg isolere de øverste 25 cm af den her væg? Eller skal jeg lade den være og tænke pyt, det er et gammelt hus? Jeg vil jo helst heller ikke ende med en fugtskade.
P. S. loftet i entréen blev lavet af en håndværker for 2 år siden, og det er ikke planen at det skal pilles ned igen



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sæt isolering op på væggen over entre loftet, hvor du har den blå streg på billede 3. Det ser også umiddelbart ud til at loftet over entre trænger til lidt mere isolering hvis det er overkant af spær man kan se.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det skal sikkert sættes på væggen, hvis ikke det er så lille et område at du kan lægge et ordentlig lag på loftet de 30 cm.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar.
Jeg fik lagt noget isolering på loftet (så meget jeg nu kunne uden at blokere ventilationen), og så fik jeg noget op ad indervæggen, og fik sat nogle klodser på se det bliver hvor jeg vil have det!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis