Forlænge slanger på vandhane

Hej LDS

Vi har købt nye vandhaner til badeværelserne, Grohe Wave, og jeg har monteret det ene i bordpladen, for så at finde ud af at slangerne er for korte. Hvad jeg lige kan se på tegningen, så er det 3/8 forskruning på slangerne, og de passer på hanerne i væggen - de skal bare være lidt længere. Er der nogen der kan linke til den del jeg skal bruge, gerne hos Bauhaus (kan ikke selv finde det), da jeg så måske kan nå at købe det inden de lukker. 

Pft.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du er heldig kan du nøjes med en "3/8" haneforlænger" - kan se Bauhaus har dem i 50 mm længde. Ellers må du søge på "tilslutningsslanger". Måske kan slangen i dit armatur skrues ud og udskiftes med en længere.


Søren O

Nu har jeg købt sådan 2 stk i 50mm: https://www.bauhaus.dk/forlaengerror-forkromet-40-mm-3-8.html

De passer på gevindet på både hane og slange, men så snart jeg åbner for vandet, pisser det ud fra samlingen mellem hane og forlænger. Der er ikke nogen pakning i, da der ikke var nogen med, men jeg kan heller ikke se at der skulle kunne sidde en pakning. Er der nogen der kan hjælpe?

Måske kan "gevindtape" eller "pakgarn og salve" tætne


Træd ikke på mine ledninger :o)

Ved ikke om du kan tætne mellem ventil og haneforlænger med gummipakning. Det kommer an på hvordan "pakfladerne" er udformet. Ellers må du pakke gevindet på ventilen (hanen i væggen) med pakgarn og salve eller gevindtape.


Søren O

Der var pakning til samlingen mellem slange og haneforlænger, men ikke nogen til samlingen mellem hane og haneforlænger. Der kan jeg heller ikke umiddelbart se at man skulle kunne bruge en gummipakning, idet der ikke er nogen flade den kan spændes mod. Der er blot gevind i enden, og så fortsætter rørdimensionen helt op til den modsatte ende. Nu har jeg pakket samlingen, og det har virket.

Jeg har misforstået, at det pisser ud. mellem hane og haneforlænger.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis