Skurrende lyd fra forhjul

Hej. 

Jeg har en Renault Megane St. Car fra 2001. Den er begyndt at komme med en skurrende lyd, som når der sidder noget i klemme et sted, når jeg drejer mod venstre. Det der bare undre mig er at det ikke er altid den gør det, og jeg skal dreje ret langt over før lyden kommer. Bilen skal også være varm først, eller have kørt i noget tid før lyden dukker op nogen gange, ved skarpe sving mod venstre, men som sagt ikke altid.

Hvad kan det være? Er der måske noget med lejerne eller bremserne? 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er højst sansynligt at det er slidte lejer der er problemet. Hvor langt har de kørt?


Søren O

Jeg ved ikke hvor langt lejerne har kørt, da jeg har købt bilen brugt for lidt tid siden. 

Den er begyndt at komme med en mere blid skurrende lyd ved bremsning i lav fart. Men igen er det ikke altid, og kun i lav fart ikke ved en lang opbremsning fra høj fart.

Jeg tænker også at det nok er en af bremserne der har set bedre dage, men ud fra hvad jeg kan se er der fint med klods på alle hjul.

Er det bremseklodser som er slidt helt væk er du ikke i tvivl. Metal mod metal lyder ikke ret godt.


Søren O

Det er klodsen på højre baghjul der er ved at være, eller er helt væk, så skal have nye klodser på i morgen. 

Håber så at det også afhjælpe problemet med lyden når jeg drejer mod venstre. 

Lyden kommer nok, fordi din glider i caliberen ikke kører ordentligt. Få den smurt!


 

Jeg fik nye klodser på  venstre baghjul, og samtidig smurt kaliveren. Nu skurer det ikke mere. Så jeg er glad.

Tak for de gode input til hvad der kunne være galt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis