Alarmsystem til villa

Hej  

Jeg skal have købt/opsat en alarm, men inden jeg endelig beslutter mig har jeg lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg havde oprindeligt kigget på Powermaster 10 eller en Iconnect 2-way, men de kan "kun" tilsluttes med op til hhv. 28/32 trådløse enheder.

Nu har jeg så kigget på en Powermaster 30, som har plads til 64 trådløse enheder, men er i tvivl om følgende:

  • Er det muligt at opsætte den sådan, at ved alarm på udvalgte zoner er alarmen lydløs?
  • Jeg kan ikke finde nogle udendørs pir til Powermaster, er det ikke muligt at tilkøbe?

Jeg har følgende krav.

Tilslutning af Min. 40 trådløse enheder.
Mulighed for udendørs pir.
Lydløs alarm på udvalgte zoner eller trådløse enheder.

Hvis i kan anbefale andre alarmsystemer, der opfylder mine krav hører jeg gerne :-) 

God søndag.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rottweiler eller doberman

Dobermann diesel = Rottweiler  - den er sød og rar... og effektiv..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tyveknægte skider på alarmer, men en hund af den kaliber roder man ikke med.

De er faktisk meget gemytlige og en husmor der laver mad er den bedste i verden.

Der findes en udendørs detektor til PowerMaster den hedder Tower-20 AM. 

Jeg har solgt og opsat nogle hundrede PowerMaster10 og 30 centraler - og servicerer løbende mange af dem. Jeg ville nok kigge efter en anden central hvis jeg var dig...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Hej Wezio

Tak, den havde jeg ikke lige set.

Kan du evt. anbefale nogle centraler der ville være bedre?
(Jeg har vist glemt at skrive at det skal være med GSM modul)

iConnect skulle være en udemærket central (personligt har jeg dog ikke så meget erfaring med den, men jeg ikke fået nogle reklamationer på dem jeg har solgt og opsat). 

Ellers kan jeg varmt anbefale Vanderbilt SPC og Jablotron JA100. Begge centraler er af en høj kvalitet og er meget driftsikre. Desuden har de begge en særdeles velfungerende Cloud-funktion og ligeledes gode og brugervenligt applikationer til smartphone og tablet. 

Mht. PowerMaster oplever jeg en del reklamationer og vi ombytter ofte defekte komponenter. Deres cloud/app er meget langsom og til tider helt håbløs. Jeg oplever nu at vi begynder at nedtage PowerMaster anlæg og sælge/opsætte nye anlæg af andre fabrikater, simpelthen fordi kunderne er blevet trætte af dem. Det er ikke særligt tilfredsstillende, at sælge den samme kunde et nyt anlæg inden for en kort årrække!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har også kigget på JA100, men det ser umiddelbart ikke ud til man kan installere det selv? Ikke at det er et problem at installation er med i pakken, men vil gerne kunne udvide senere uden at skal have en tekniker ind over hver gang.
Har fundet et par startpakker til 5-6tkr også kommer der selvfølgelig div. tilbehør over i. 

Tror det bliver enten Iconnect eller Jablotron SA100.

Svampebob07 skrev den 04-11-2018 23:15:13

Jeg har også kigget på JA100, men det ser umiddelbart ikke ud til man kan installere det selv? Ikke at det er et problem at installation er med i pakken, men vil gerne kunne udvide senere uden at skal have en tekniker ind over hver gang.
Har fundet et par startpakker til 5-6tkr også kommer der selvfølgelig div. tilbehør over i. 

Tror det bliver enten Iconnect eller Jablotron SA100.

 JA100 forhandles kun igennem godkendte installatører. Dette skyldes, at Jablotron gerne vil sikre sig, at deres produkter sælges med den rette rådgivning og support. Deres produkter (og support til os installatører) er af en meget høj kvalitet, men en dårlig rådgivning eller support kan trække den samlede brugeroplevelse ned, for et produkt som ingen ting fejler, men blot bliver håndteret/betjent på en forkert måde. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Alternativ kunne du sammensætte din egen alarm med en z-wave gateway som f.eks. Vera Secure, eedomus eller andet.

Så bliver udvalget af trådløse sensore enormt, og du kan f.eks. benytte de vandtætte sensative strip til havelåge eller bare som usynlig dør / vindue kontakter.

Der findes også mange udendørs pir til z-wave. 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis