Kun 60 volt på fase og nul?

Jeg har et kabel som er trukket til vores vandvarmer. Det indeholder 3 faser (2 sorte og en brun), nul (blå) og jord (gul/grøn).

De 2 sorte faser og jord er sat til vandvarmeren. Den brune og blå er sat til et stik hvor jeg har koblet en el-radiator til. Den virker bare ikke. Hvis jeg måler med et multimeter på den blå og brune viser den kun 60 volt. Måler jeg på de 2 sorte viser den 400 volt.

Nogen der et bud på hvordan det kan være der kun er 60 volt? Der bør vel være 230 volt?

Mvh. Per


 

Jeg har et kabel som er trukket til vores... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Han måler før og efter sikringer, ( sikkert på skrue terminaler )  så problemet må være indkredset til omkring gruppeafbryder


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er korrekt. Jeg målte på skruerne på hver side af sikringerne.

Har fundet problemet.

Det er i vores sommerhus som vi har haft i 2 år. Den æske sikringer som lå her indeholdt både brugte og ubrugte sikringer... Så jeg havde skiftet en sprunget sikring ud med en som også var sprunget... :-(

Efter at have monteret en ny sikring er der strøm på. :-)

Mvh. Per


 

Det er en god men gammel mormor historie. Få det lort sorteret. Jeg har set det mange gange hos kunder. 

I min læretid for en menneskealder siden var der en kunde, enlig ældre damefrisør. Hun havde også problemer med lys forskellige steder, så når vi skulle derop fik vi nøje instruks af mester " aldrig sige til hende at det kun var en sprunget pære, hun bliver stiktosset" Hun havde nemlig skiftet pære fra  - - - - ja nemlig - - - - en blandet kasse. Så jeg fik sat ny pære i og det lyste. Hun sagde med det samme " Nu var det vel ikke bare en pære" " Neeeej" sagde jeg "der var også en dårlig forbindelse"  " Nå det var godt unge mand" 

Hver gang sorterede vi hendes kasse med pærer og så gik der da nogle måneder uden problemer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis