Loftslampe/roset virker pludselig ikke

Hej med jer!

Jeg har lige installeret en ny loftslampe i roset udtaget i vores stue. Alt er godt, alt virker som det skal! 

MEN!

Da jeg så skal ind i soveværelset virker loftslampen pludselig ikke!

Jeg fatter ingenting og tænker det er en sikring der er gået, men kan så se at det er de nye automatsikringer. Alle andre kontakter og lamper osv. virker som det skal.

Jeg har en polsøger der lyser når kontakten er tændt og lyser ikke når den er slukket, så ikke noget med afbryderen. Polsøger lyser også i fatningen så heller ikke noget med ophænget! Og har selvfølgelig tjekket pærene, de virker..

Jeg har prøvet at afmonterer den nye lampe i stuen, men den virker stadig ikke i soveværelset..

Så alt i alt; ny lampe virker gammel virker ikke

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe! 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har monteret lampen i  de forkerte klemmer i loft roseten er dermed har fået afbrudt nullen ellem lampeledning som går videre i installationen ..........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Vær sikker på at skruene er spændt i roseten , 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det komme jo lidt an på hvilken type roset det er, hvordan du lige skal fikse det . Men en ting er sikker og det er at du har fået en nulledning eller en fase til at blive afbrudt i den roset du arbejder med. 

Det er noget af det der går videre til andre dele af installationen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har nu opdaget at opvaskemaskinen + en stikkontakt i køkkenet heller ikke virker... så kan det være en automatsikring der er blevet defekt?

Annonce

NEJ de bliver ikke sådan defekte.De 2 apparater må også være tilsluttet på samme lysgruppe efter din lampe. Kig nu efter oppe bag rosetten, eller tag et billede af den og sæt ind her.

Hvis dele af komfuret heller ikke virker, kan det være en manglende fase udefra.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er sikkert nullen der er blevet afbrudt da du tilsluttede lampen i roseten , men som Erik skriver , et billede af roseten vil hjæipe ..............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Håber billedet er ok? Dette er af rosseten i stuen. Efter den er blevet tilsluttet virker de andre ikke..

Det er sådan at jeg havde en elektriker ude i forbindelse med noget andet og bad ham i den sammenhæng køre rosetten klar til mig. Han skrev blå og brun på de klemmer jeg skulle bruge så kan ikke rigtig se hvad jeg har gjort forkert? 

Tak for hjælpen forresten

Hvad laver den løse ledning? Siden din elektrikker ikke har monteret en slutmuffe, vil jeg gætte på at den skal samles med den "enlige" ledning længst til venstre. Husk at slukke for strømmen mens du "roder" med det.


Søren O

Løser ikke noget desværre.. i øvrigt er det denne sikrings gruppe hvis det skulle kunne hjælpe nogle kyndige  

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis