Loftslampe/roset virker pludselig ikke

Hej med jer!

Jeg har lige installeret en ny loftslampe i roset udtaget i vores stue. Alt er godt, alt virker som det skal! 

MEN!

Da jeg så skal ind i soveværelset virker loftslampen pludselig ikke!

Jeg fatter ingenting og tænker det er en sikring der er gået, men kan så se at det er de nye automatsikringer. Alle andre kontakter og lamper osv. virker som det skal.

Jeg har en polsøger der lyser når kontakten er tændt og lyser ikke når den er slukket, så ikke noget med afbryderen. Polsøger lyser også i fatningen så heller ikke noget med ophænget! Og har selvfølgelig tjekket pærene, de virker..

Jeg har prøvet at afmonterer den nye lampe i stuen, men den virker stadig ikke i soveværelset..

Så alt i alt; ny lampe virker gammel virker ikke

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe! 

Hej med jer! Jeg har lige installeret en ny... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kommer der spænding på den løse ledning længst til højre, når du tænder lyset i soveværelset? Hvis der gør det, skal den monteres i samme klemme, som der ikke er spænding på ved din stuelampe. Jeg tror, det er klemmen med den brune ledning fra lampen. For øvrigt tror jeg ikke det er den markerede gruppeafbryder, der er til lyset, men lyset kommer nok fra en af gruppeafbryderne i nederste række. Du husker lige at hænge lampen op på krogen, så den ikke hænger i ledningerne.


fase

Hej alle,

Vil blot give en update..

Har haft en elektriker ude og det var en defekt automatsikring..

Han rykkede det hele til en anden sikringsgruppe og bum så virker det igen

Men tak for hjælpen alligevel 

Jeg håber da, at han skiftede automatsikringen, ellers har du mistet en gruppe.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis