Lave rustik trævæg

Jeg vil godt lave en rustik trævæg, istedet for den kolde/grimme murstensvæg i garagen.

For at projektet ikke skal være ruinerende tænker jeg, at jeg vil købe forskallingsbrædder og male dem med noget rustikt olie.

Har set mange på pinterest.com, som laver det ud af gamle paller, men ønsker ikke imprægneret træ indendørs og hver palle koster ca. 50-75 kr. og så al arbejdet i at skille dem ad, så tænkte det var nemmere med forskallingsbrædder. Mon ikke det kan du´?

Noget I har erfaring med og kan give et par gode råd?

Fortsat god weekend.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror det er den rigtige løsning for dig. Du kan jo tage hen på pind handelen og udvælge de brædder der er mest bomkantede, hvis det skal være så rustik. Den dårlige side vendes naturligvis udad.

De fleste gange sorterer folk de bedste fra til deres brug, men du kan gøre det modsat denne gang.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Stark i Hillerød tilbyder gratis engangspaller. Måske kan du der finde hvad du skal bruge.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok, tak for råd.

Lige 2 spørgsmål mere:

1 - Skal jeg male brædderne på begge sider, selvom man kun ser den ene side?
2 - Hvilken maling/olie vil i anbefale? Synes det er lidt en jungle derude i træbordsolien og lignende.

På forhånd tak. Sætter meget stor pris på al jeres hjælp til en nybegynder-gør-det-selv-mand.

Bare kyl det billigste på, men et godt råd er, at sømme lidt tættere, da billigt træ spræller lidt vildt.


 

Annonce

Til en garage vil jeg anbefale dækkende maling på brædderne. Slip brædderne let først, så de er lette at holde nogenlunde støvfrie.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

... og vær forberedt på, at de krymper i bredden, når de tørrer.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også