Ny Carport i Træ mod jord/fugtig væg!

Hej LDS

Hvad pokker gør jeg?

Carporten bliver i Trykimprægneret træ med 150mm isolering hele vejen rundt. "Inderst" i carporten bliver der et lukket redsskabsskur.

Men har det problem, at ender væggen ser ud som vedhæftet billede. Den er relativ våd, samt nederst venstre hjørne af væggen er ren jord.

Hvilke løsning er bedst? Hvis jeg skal have en carport, der holder i bare nogen år. 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu bliver det vel nærmest en garage du vil lave, når du vil isolere med 150 mm.

Jeg vil foreslå dig at grave ned på "udvendig" side af din mur, få muren gjort vandtæt evt. med grundplader, og så isolere udvendig. Et omfangsdræn vil også være nærliggende mens der er gravet op. Hvor muren består af jord, udskiftes til beton. 


Søren O

Tak for svar Søren.

Har ikke rigtig mulighed for at grave nogen steder. Da der er støbt gulv, samt det ikke er muligt at grave på modsatte side. Da det du ser af toppen af billedet er niveauet med vores terrasse. 

Set i bakspejlet, skulle der nok være lagt et dræn inden der blev støbt. 

Nu prøver jeg bare at finde bedst mulige løsning, selvom jeg ikke rigtig kan se den.

Vil det være nogen hjælp med at lave en vådrums membran eller bruge Platon plader? 

Er det ikke "bare" at grave op i din terrasse? Ved godt at det er et stort arbejde, men det er nu sjældent man fortryder at have lavet arbejdet ordentligt.


Søren O

Du har ret. Men nej, ikke en mulighed at grave op ved terrassen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis