Nyt afløb til vaskemaskine

Jeg skal have lavet ny entre og vil have vaskemaskine og tørretumbler stående der, i et skab. Der er hverken afløb eller vand lige der men det findes 1,5 meter væk på denandenside af en letvæg. Jeg ser to muligheder. Lave afløb længere ved at føre det i gulvet - hvordan gør jeg bedst det? Eller lade afløbsrøret gå gennem væggen. 

Vand kan også gå gennem væggen eller jeg kan fræse ud til rørføring i ydervæggen. 

At lade afløb og vand gå gennem letvæggen er klart det nemmeste men vil den svære løsning med forlænget afløb i gulv, og vandrør i væg, ikke være den bedste? Til den svære løsning har jeg så brug for input til fremgangsmåde og materialer 🤓

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville tage den nemme løsning, det eneste der kan ske er at afløbsslangen evt. tilstopper engang i mellem.

Hvis du fører / forlænger afløb i den lette væg med 40 mm afløbsrør, så stopper det ikke. Det skal så slutte med et lodret rør bag vaskemaskinen på mindst 15 cm længde og mindst 50 cm over gulv ( vaskemaskine bund. ). Så kan slangen fra vaskemaskinen hænge direkte i afløb, og den sidder i en højde så vandet ikke løber ud af maskinen af sig selv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis