Trådhegn i nyplantet hæk

Følg tråden
Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Hvordan strammer I trådhegn op? Selv bruger jeg en knibetang (omkring en hegnspæl) med mindre jeg altså kan komme til med tovværk, jernstang og bil med trækkrog. Og selvfølgelig en pælehammer til at banke hegnspæle (rundstokke af træ) i jorden med, nemmest og styre hegnspæle lodret synes jeg end at bruge en forhammer.

Synes det ser bedst ud når havehegn står snorlige og stramt.

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Jeg bankede først alle pælene i, så de stod fint lige, og så rullede jeg hegnet ud, og gjorte det fast midlertidig.

For så at stramme det op, brugte jeg et passende bræt, det kunne  gå ind i maskerne på hegnet, fangede så en maske bag pælen, og brugte brættet til at stramme op, med pælen som omdrejningspunkt.

Hellere eje, end at leje.
Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Jens, Så fik jeg lige lejlighed til at afprøve din bræt metode i eftermiddags. Desværre, det dur ikke, hverken på havehegn eller det noget kraftigere dyrehegn. På havehegn sprænger svejning, og på dyrehegn løber maskerne hvis man lægger pres på de lodrette tråde.  Man skal have fat med fx. en tang på længdetrådene hvis hegnet skal strammes ordentligt op.

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Så må du stramme mere op end jeg gjorte, eller du har fået fat i et dårligere hegn..  

Hellere eje, end at leje.
Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Ja havehegnet var godt nok noget af det billige bras fra jem & fix   Men det var osse kun tænkt til at holde hønsene inde på egen grund. 

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Hegn
    Lav-Have
  2. Nyt havehegn. Pris , gør-det-selv eller håndværker på?
    Lav-Have
  3. Havehegn
    Lav-Have
  4. Nyplantet Ligusta hæk
    Lav-Have
  5. havehegn
    Lav-Have