Nihola forbremse

Hej,

Jeg var netop hos cykelhandleren, hvor det viser sig (efter jeg havde fået den med hjem igen da de ikke kunne se nogen modstand ved forhjulet og måtte tilbage med den igen), at forbremsen på det ene hjul var næsten helt væk på trods af halvårlige klargøring hos cykelhandlere. Det er åbenbart ikke almen praksis at checke bremserne der og de forskellige cykelhandlere ed åbenbart ikke hvordan deres bremsesystem virker   
Nå men mit spørgsmål er nu, fordi det kostede 700 kr for den ene bremse til højre forhjul + 1 times arbejdsløn. Kan det være ritigt, at èn bremse koster 700 kr. og kan jeg selv købe denne bremse et andet sted til det andet hjul - for kan det være rigtigt at ikke bremsen på begge forhjul bør skiftes, eller i hvert fald det andet forhjul checkes for om bremsen også er slidt der og ved at ødelægge hjulet der også, så jeg ikke bremser skævt på hjulene? 

På forhånd tak, hvis der sidder nogen med forstand på Nihola :-) 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Først velkommen på siden.

Jeg har ikke meget forstand på cykler, men vil du spare penge, så må du lave det selv. Derved får du også et meget bedre indblik i hvordan det hele fungerer. En cykelhandler skal jo også leve. Tænk blot på hvor meget der skal skrabes ind for at få en ordentlig løn. Dertil kommer udgifter til værksted m.v.

Jeg har været inde på Niholas hjemmeside. Der fremgår det at der sidder tromlebremsere i forhjulene. Det er simpel mekanik hvor 2 bremsebakker ved bremsning bliver presset ud mod bremsetromlen. Normalt tager det lang tid at slide bremsebelægningen. Jeg synes at du skal tage mod til at afmontere forhjulet og skille bremserne ad. Du skal blot tage "sidedækslet" af bremsen, så kan du se hvordan det hele virker og ser ud. Læg derefter et billede ud på siden, så skal du nok få respons.

Skal du bruge et par bremsebelægninger, så prøv da at kontakte Nihola om pris. 


Søren O

Tak Søren, det lyder som en rigtig god ide, jeg syntes det er hyggeligt med at gør det selv, selvom jeg også har arbejde, men uden hjælp mister jeg tålmodighed så er virkelig glad for at have fundet denne side 👍🏻😊 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis