Skift af vandhane, problem med lukhane

Hej i forum

Jeg skal have vandhanen skruet af, men hanen sidder fast og tør ikke bare vride men jeg er heller ikke sikker på hvilken vej jeg skal dreje.

Den ser sådan ud:

Nogle gode råd til hvilken vej den skal drejes samt hvis det ikke virker muligt hvordan man kan få den løs? Man kan lige skimte den anden hane i baggrunden, den har tidligere ejer fået ødelagt...

Hvilken størrelse "lukker møtrik" skal jeg have købt hvis det nu ikke lykkes at få den af og jeg er nød til at lukke på hovedhanen?

Mvh

Allan




Allan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en kuglehane, så det er ligegyldigt, hvilken vel du drejer, men for at undgå at ødelægge den, kan du dreje lidt frem og tilbage for at løsne kalken.


fase

Der er flere muligheder

1. Der sker jo ikke andet ved at prøve at vrikke lidt voldsommere - end at håndtag går i stykker, og så er du jo ikke dårligere stillet end nu. 

2. Du lukker ved hovedhane og får det lavet ved vandhane som du skal have gjort, for bagefter at åbne ved hovedhane. 

3. Er det af længere varighed med afmonteret vandhane, så kan du proppe med 2 / " slutmuffer Eller du kan i stedet købe 2 STK  1/2" balofix kuglehane og sætte ovenpå de vinkelbalofix /du har. Så kan du åbne og lukke på dem. husk at der ska pakgarn og salve imellem . Men ikke på møtrikken over der er der en gummipakning. 

4. Du kan afskaffe dig 2 nye vinkel balofix eller dem der kaldes nilhaner. Igen pakgarn og salve på gevind dér skal ind i muren men ikke ved møtrik.

Nil stopventil her til 85,00 

Mini kuglehane (balofix) til 36,25


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du ikke kan få lukket for dine balofixventiler, vil jeg anbefale at udskifte med 2 Nil-ventiler som Erik skriver. Det giver helt klart det flotteste resultat. Hvis der er fri udsigt fra toilet til håndvask, vil der i mange timer blive focuseret på din rørføring.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis