Kommentarer til projekt: Når man bor på landet hører der høns til...

Her samles kommentarer til projektet: Når man bor på landet hører der høns til...

Kommentarer vises både her og på projektet.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er sådan det skal laves for at Mikkel ikke skal have festmåltid i jeres hønsegård. Ellers ser hønsene også ud til at være tilfredse, med blær og det hele. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tør slet ikke regne på prisen Men det var et sjovt projekt. 

Man skal aldrig undervurderer værdien af blær   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg satte også 2 skorstene på huset af samme årsag. Den ene er bare en skorstenspibe.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 01-11-2018 21:10:55

Jeg satte også 2 skorstene på huset af samme årsag. Den ene er bare en skorstenspibe.

 Det overvejede jeg faktisk også, men fik aldrig gjort noget ved det. Pludselig skulle det hus bare være færdigt så næste projekt kunne komme i gang. 

Enig det er skønt med høns.    hvor mange har du?

I stedet for det (kæmpe)arbejde med at grave volierenet langt ned i jorden, kunne du havde nøjes med at fjerne en græstørv 50-60 cm vandret ud fra hønsegården, og lægge volierenette den vej ud, og dække det til igen med græstørv. For Mikkel vil altid forsøge at grave under så tæt på hegnet som muligt.

Husk siddepind og gødningsbræt, og har du en galelysten morgenfrisk hane, så placerer sidepinde så højt oppe under loftet at han ikke kan komme til at strække hals. 

Store vinduesarealer er no go - det bliver alt for hedt for hønsene. 

Det er ikke smart med flere lag beklædning i et hønsehus, for får du utøj (lopper, blodmider mv.) ind, kommer du aldrig af med det igen. 

Vi har 8 stk. og får en hane om et par uger. 

Faktisk er volierenettet ikke gravet så langt ned, men netop mere vandret end lodret. 

Nå ok, jeg læste det bare som volierenettet var grave 90 cm ned.

Kan se det er Lys Sussex, det er gode og omgængelig æglægger.

Nu ved jeg ikke hvor stort hønsehuset er, men 9 (1,8) høns bør helst have min. 1 m2 indeplads hver, så du kan huse dem om vinteren især hvis vinteren bliver lang og streng og hønsene ikke er så glade for at komme ud. Og løber vi igen ind i fugleinfluenza med forbud mod at lukke høns ud er det osse rart med nok indeplads. 

Du bør lave en form for friskluftventil øverst oppe i den ene gavl, ellers kan det nemt komme til at lugte surt af ammoniak.

God ide med et hævet hønsehus, så får du minimale udfordringer med rotter. 

Du bør have redekassen op på væggen, ellers risikere du gulvæg.     

Du skal lige have et hønse tips.

Nu ved jeg så ikke hvilken slags hane du får, men har du planer om (kønsvisende) kyll. til foråret, så sæt en brun hane (fx. New Hampshire eller Brun Italiener) til hønerne - så får du lyse hanekyll. og brune (røde) hønekyll. og det kan jo være rart lige fra starten af at kende forskel på daggl. kyll. 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis