varmekanon og mono oksid kvælning

Jeg har brug for at varme rum op til 50 grader med enten
1 en diesel/parafin drevet varmekanon ("Byggtørker" på Norsk ) eller
2 En gas porpan drevet varmekanon

 Er det bedst med parafin eller gas i forhold til at undgå farlige gasser i mit hus? Kan jeg både have ventilation og varmen på 50 grader ? Der er tale om rum på 4x5m, der skal være varmt nok overalt.  Kan jeg være i rummet mens jeg varmer op og måle at der er OK fordeling af varmen overalt?

Jeg har hunde og vil ikke at nogle bliver kvalt.  Dette er del af min krig mod væggelus. Her ses en dyr Norsk varmekanon, man kan regne på hvor mange watt der skal til for at opvarme rummet, små elektriske apparater er ikke stærke nok og mine sikringer kan ikke følge med . 

PÅ hviulke måde rer det mest sikkert at bruge en 20w varmekanon inde og evt i min lille bil (der er også væggelus der mistænker jeg.

 


Bornholm er et dejligt sted.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du stiller kanonen i en dør og starter den op. Ved bilen stiller du den uden for døren og dækker det nogenlunde til med presenning. Det er et lille rum så let at varme op. Dugen skal holdes fri af kanonens forende.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det ved kun Finn Bjerke når han har prøvet. Jeg ved bare at både sådan en kanon og Finn B. SKAL have ilt for at overleve og det er hurtigt brugt i et lille rum.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

tak for det...


Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis