Gulvvarme

Hej

Vi har købt et hus fra 1984, hvor der er gulvvarme i 2 badeværelser, hovedindgang, bryggers og i køkkenet. Men..... Der er noget galt. I vores lille badeværelse står termostaten på 1-2 og gulvet er varm. Mht. andre steder er der mysterium: koldt, selv om termostater står på 1-2

Nå jeg ændre det til 3-4, så bliver det varmere omkring, men koldt i midten. Og begynder at fungere som det skal, når de står på 5, men bliver altså mega varmt. 

Vi har oplevet også, selv om termostaten var på 3 (køkkenet), var der koldt i midten af værelset og lige pludselig blev varm over det hele.... og koldt igen dagen efter. Vi har haft vvs-mand to gange, hvor han skiftet 2 pumper ud og sagde, at alt skal fungere som det skal... Tryk i rørene falder hellere ikke.... Jeg bliver sindsyg!

Er der nogen, der har nogen ide hvad kan man tjekke eller gør

På forhånd tak, Lene 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Noget tyder på at det er gulvvarme direkte tilsluttet radiatoranlægget - altså uden shunt (blandekreds). Det giver problemer med ujævn varmefordeling. Hvor varmt er vandet til gulvvarmen?

Søren O

Mange tak for dit svar. 

Jeg har dette billede, som måske giver lidt mere info

Det er en meget høj fremløbstemperatur der går ud til dine radiatorer / gulvvarme. Er der ingen mulighed for at regulere temperaturen ned? Gerne et foto af jeres anlæg lidt højere op.

Søren O

Jeg ved hellere ikke hvordan man kan regulere temperaturen..((( 

Vedhæftede filer:
Annonce
Vedhæftede filer:

Det er vvs-mand, der har reguleret det hele.... ((((

Hjælp!!! 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg