Gulvvarme - 1985 hus

Hej

jeg skal i gang med en stor renovering af 150 kvm hus. Huset er ombygget i 1985 af tidligere ejer. Det var en gammel stald fra 1900, som blev revet ned i 1985. Det eneste der er tilbage fra stalden er fundamentaner (kampesten).
Ift tegningerne består terrændek af 20cm leca, 5cm A-batt isolering og 10cm beton. Huset er opvarmet med EL-radiatorer). Jeg vil gerne installere gulvvarme og overvejer at montere flamingo gulvvarmeplader på betongulvet i stedet for at brække det op og støbe slangerne i ny betonlag. Men jeg er i tvivl, om der er isolereing nok til gulvvarmeplader løsning.
Er der nogen der har erfering med denne løsning?
tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er faktisk ikke lovligt. Idag skal der isoleres med 3-400 mm


 

Om det er ulovligt ved jeg ikke. men jeg vil mene det i bedste fald er meget dumt. Der er jo så godt som ingen isolering i de gulve. 

Og så stort arbejde er det ikke. Der har jo været gravet ud og bare ved fjernelse af leca og bats er der jo plads til ordentligt isolering hvis du bruger den type med grafit.

Generelt synes jeg det er utroligt så mange der vil gerne vil have gulvvarme men ikke gider at få det lavet ordentligt. Gulvvarme kræver mere end noget andet at der er et ordentlig lag isolering under.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis