Fugtspærre i støbt gulv - redskabsskur

Hej.

Er kommet i tvivl om det ville være en god ide lægge en fugtspærre mellem betonplade og flamingoen inden jeg støber. Gulvet er isoleret med 200mm (2x100mm) s80 lagt på afrettet sand. Der kommer ca 9,5 cm beton. Jeg ved at 150mm isolering anses for tilstrækkeligt tæt. Redskabsrummet bliver opvarmet 5-10 grader - gulvet males enten eller der bliver lagt klinker (hvorved jeg mener at en fugtspærre er unødvendig?)

Dog er min problematik at selve remmen står på 18 betonstolper - under remmen er der sat 125mm tykke og 250 mm høje flamingo strimler og udvendigt afsluttet med eternitplade. Hernæst er der isoleret som normalt inde i rammen. Jeg har gjort mit bedste med tilskæringer og de små sprækker er tætnet med brøndskum.

Hvad ville I have gjort?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Ingen som vil give deres mening omkring dette?

Jeg kan ikke se at der skulle være nogen grund til at lægge plastik ud, såfremt der ikke er problemer med grundvand. Isoleringen sørger for at der ikke kommer fugt til.

Omvendt kunne det da være fristende at lægge plast ud inden støbning, og så fæstne plasten til din rem. Det vil sørge for en 100% tæt samling ved dit gulv.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også