Ingen varme i gulvet, ventilen ser fin ud

Jeg har noget gulvvarme af ældre dato (1982) som bare styres vha en almindelig termostat.

Nu er vinteren på vej og jeg besluttede mig for at skifte alle mine termostater ud med nogle living connect fra Danfoss.

Efterfølgende checker man jo så lige om det hele virker, og her opdagede jeg så at den ene (af 4) gulvvarme"regioner" var helt kold.

Jeg tog termostaten af og dobbelttjekkede ventilen som umiddelbart så fin ud.

Hvad er næste skridt herfra? Rørene er kolde på begge sider af termostaten.

mvh

Peter, som absolut ikke er VVS'er :)

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at åbne luftskruen?


Søren O

Hvad med stiften inde bag det nye følerhoved - kommer stiften selv ud når du trykker den ind?


Søren O

Ja, den fungerer rigtig fint, og føles præcis som den skal.

Prøv at sætte din cirkulationspumpe på max, evt også lukke af for alle radiatorer og de øvrige gulvvarmekredse. Der kunne stå en luftlomme som skal "luftes ud".


Søren O
Annonce

Hej Søren

Jeg ville bare sige på forhånd tak. Jeg har ikke lige haft tid til at teste det endnu, men vender tilbage når jeg lige finder tiden til det

....og så fandt jeg alligevel tiden her til morgen mens resten af familien sover


Satte cirkulationspumpen på max, lod den køre 15 minutters tid og åbnede for ventilen igen. Stadig kun koldt vand. Øv øv.

Hvis der er flere gode ideer tager jeg gerne imod dem - for jeg er helt blank på hvad næste skridt kunne være.

Fik du lukket alle radiatorerne og de øvrige gulvvarme kredse? Ideen med at lukke for de ting er, at man forsøger at tvinge vandet igennem den kreds med problemer.

Du kunne jo prøve at tage hele termostaten af mens du har alle de andre ting lukket.

Det er vel ikke sådan at der sidder en termostat eller hane mere et sted på kredsen, som er blevet lukket?





Du har haft termostaten afmonteret, så du kunne se pakdåsen og det så ud til at fungere fint. Har du også prøvet at skrue pakdåsen ud og trykke på membranen inde bag ved en stump genstand, så membranen kunne komme løs.


fase
jhb skrev den 03-11-2018 07:39:08

Fik du lukket alle radiatorerne og de øvrige gulvvarme kredse? Ideen med at lukke for de ting er, at man forsøger at tvinge vandet igennem den kreds med problemer.

Om alle var helt lukkede tør jeg ikke love. Men de alle var i hvert fald mæsten lukkede, og de fleste var helt lukkede. Jeg kan prøve og være mere grundig i morgen.


Du kunne jo prøve at tage hele termostaten af mens du har alle de andre ting lukket.

Den gjorde jeg til gengæld - bare for at være sikker


Det er vel ikke sådan at der sidder en termostat eller hane mere et sted på kredsen, som er blevet lukket?

Jeg har faktisk tænkt tanken. Men jeg er helt sikker på at denne kreds virkede sidste år, og jeg er ret sikker på jeg ikke har pillet ved noget siden da. Når det så er sagt så kan jeg ærlig talt ikke overskue hvilke rør der går til hvad ude i bryggerset.

Jeg kunne givet vis finde ud af det ved at starte et søttre tænde/sluk arbejde i alle rum, men der er jeg ikke lige nået til endnu 


....i øvrigt mange tak for svaret. Det bliver virkelig værtsat

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis