Indbygget brusearmatur med eller uden termostat?

Står og skal have lavet nyt badeværelse i min lejlighed. I den forbindelse skal jeg finde det rigtige indbygningsamatur. Jeg var af den forståelse at man altid skulle have en termostat til en bruser, men kan nu se at mange løsninger eksisterer uden termostat. Idet jeg bor i en etageejendom, er det så egentlig nødvændigt med en termostat? der er alligevel en ret så stor pris forskel på de to alternativer.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Selvfølgelig skal du have et blandingsbatteri med termostat. Du indstiller den temperatur, du ønsker, og så holder termostaten temperaturen. Du er fri for selv at skulle justere på kold og varmt inden, du opnår den rette temperatur, og så sparer du på vandet.


fase

Jeg har valgt en uden termostat til mit nye badeværelse. Ikke pga prisen, men fordi jeg alligevel altid med en termostat har skulle justere på varmen. Den har aldrig fungeret for mig de steder jeg har boet tidligere. PT har jeg stadig det gamle badeværelse som har termostat og den holder heller ikke temperaturen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg må jo så have været utrolig heldig at have termostatblandingsbatterier, der har fungeret perfekt i ca. 40 år.


fase

Ja uha da

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
S. Fabrin skrev den 30-10-2018 20:02:19


Selvfølgelig skal du have et blandingsbatteri med termostat. Du indstiller den temperatur, du ønsker, og så holder termostaten temperaturen. Du er fri for selv at skulle justere på kold og varmt inden, du opnår den rette temperatur, og så sparer du på vandet.

 Vi er ihvertfald helt enige om at jeg ikke skal have et med individuele kold og varm haner. Det jeg mener, er det system hvor man bare har en enkelt hane hvor man regulere balancen mellem kold/varm, men som desuden også regulere vand styrke. Når selv producenter som Vola producere disse, kan de vel ikke være helt dårlige?

F.eks.
https://www.lavprisvvs.dk/VVS-Armaturer-Brusearmaturer-Vola--Vola-2281-brusearmatur-indbygning-i-krom-173531.html?gclid=Cj0KCQjwguDeBRDCARIsAGxuU8YC_tYL3natKWOQMUVEDu7MdLE5mmlSJ-tE_6hIlWJAqe8xK_lVRWcaAgvJEALw_wcB


Der er da heldigvis forskel på hvad vi vil ofte på et blandingsbatteri. Når du vil vælge et i den prisklasse, er det vist mest designet der bestemmer. Vola har da helt sikkert et flot design og en god kvalitet, men du får også lov til at betale.

Den største fordel ved et termostatblandingsbatteri er at det selv regulerer temperaturen. Det har især betydning ved lange rørføringer uden cirkulation på det varme vand.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis