Støtte til tagspær, er det muligt?

Hej venner.

Jeg har fundet ud af, at jeg i mit "nye" rækkehus har muligheden for at fjerne gennemgående tagspær, og få større udnyttelse af kvadratmetrene. Jeg har endnu ikke konsulteret en ingeniør, men påtænker at gøre det. Men hører gerne erfaringer fra andre.

Det er svært at forklare for en vvs-uddannet, men here goes; Der er på nuværende tidpunkt lagt en stor bjælke på loftet, der hvor der er vinduer, så der ikke er behov for spær hvor vinduerne er. Jeg pønser så på at fjerne nuværende bjælke, og så købe 2 bjælker der går fra betonvæg til midte, hvor jeg så ville understøtte med en bjælke eller H-Stål så der var støtte fra hhv. vægge og i midten. Huset er opbygget i betonelementer, hvilket betyder at bjælken principielt på væggene ville kunne ligge 100mm ind over, og den midterste stolpe(bjælke el H-stål ville stå på betondæk på 1. sal, hvilket jeg går ud fra er bærende i sig selv??

Jeg synes det giver god mening, men skal selvfølgelig have regnet på det officielt. Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har erfaringer fra et lignende projekt? 


På forhånd tak! :) 


Kristian
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kræver vist en skitse!


 Certificeret Statiker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis