Gulvvarme i betondæk

Hej venner.

Jeg er stødt ind i en lidt irriterende problemstilling. 

Jeg har købt et rækkehus, i ret ringe stand. Og her skal der ske en masse. Indtil videre er jeg løbet ind i ganske rigeligt med overraskelser(Det er mit første hus, så der er sikkert en masse til gode) men det der generer mig er sådan set at jeg har den perfekte mulighed for at udvide badeværelset til dobbeltstørrelse på førstesalen, dog er der den udfordring at der umiddelbart er lagt fliser direkte på betondækket som jeg kan se det, hvilket betyder at jeg hvis jeg skal have gulvvarme skal hamre i et meget sejt betondæk for at få plads til slanger. Chefen i huset ønsker ikke en ordentlig opkant ud til badeværelset, så der skal tænkes løsninger med lav byggehøjde.

Jeg håber med dette indlæg at jeg finder nogen der er stødt på samme udfordring.

Jeg har kig på Uponor MiniTec som løsning, men den er dyr kontra alm rionet og 20mm slange.

Kom med jeres erfaringer.


Kristian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja så er der kun elvarmemåtter tilbage. Evt. blot som komfort temperatur, og en lille radiator til den egentlige opvarmning.


Elektronikteknikeren

Der er også muligheden med 16mm alupex fræst ned i en 20 el. 30mm wediplade.


Elektronikteknikeren

Gregeren; Den har jeg også tænkt på. Men der er jeg stadig mere tilbøjelig til MiniTec fra Uponor. Egentlig havde jeg håber der var nogen der havde haft held med at banke op eller måske bare fræse i betonen. Jeg er klar over at jeg kommer til at varme betonen op begge veje med den byggehøjde jeg efterspørger, men vandbåren og minimal opkant er drømmen. Måske er det for meget at drømme om  


Kristian

Undersøg først lige om der ligger slidlagsbeton oven på dækket som let kan bankes af. Så kan du købe dig nogle flere cm.


Elektronikteknikeren
Annonce

Det er faktisk et problem. Bygnings reglementet siger at der naturligvis skal være fald til afløb, og at denne skal ligge mindst 30 mm under gulv i de tilstødende rum. Den eneste undtagelse er en godkendt brusekabine. 

Så du skal have skrællet en god del af beton samt lave riller til gulvvarme. 

Energi tabet nedad til rum neden under har vel ikke den store betydning. Det bidrager blot til opvarmning der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Gregeren; Det håber jeg naturligvis at der gør. Men min far(Mureren på sagen) siger at det ikke ligner at det er tilfældet.

Ev Elmand; Ja den del er også ret irriterende. Jævnt presset projekt. Jeg er heller ikke ked af varmen går i loftet, det er bare det at El-varme i forvejen er så dårlig en forretning til sammenligning at jeg ikke er interesseret i at det går begge veje. Jeg tror jeg har en idé, men det vil vise sig om det kan lade sig gøre. Må igang med hammeren.


Kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis