vådrum, enkelt eller dobbelt lag gips

Hej LDS'ere,

Sommerhusprojektet er kommet ret langt, det sidste rum vi mangler at bygge er badeværelset. 

Loftet samt alle væggene i badeværelset er beklædt inderst med en vandfast krydsfinér. Uden på dette havde jeg planlagt at montere en 15mm fibergips, som jeg derefter ville vådrumssikre og spartle over med en indfarvet spartel der er vådrumsgodkendt (KABE stone+). 

Mit spørgsmål er: 

er det overkill at bruge fibergips? Kan jeg nøjes med 1 lag almindelig vådrumsgips på 12,5mm, som jeg så vådrumssikrer? Eller skal man altid bruge 2 lag vådrumsgips, uanset konstruktionen bag ved?

Som jeg ser det bliver væggen rigeligt stiv med hele træplader bag gipsen, så hvis jeg kan nøjes med et enkelt lag almindelig vådrumsgips ville jeg hellere spare de penge. Fibergips er jo en del dyrere, og det er jo dumt at "overbygge" det.

Tusind tak,

Stig

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke fraviges kravet til den almindelige gips selv om du har krydsfiner bag. Men du kunne have undladt krydsfiner og brugt én enkelt fibergips på 15mm.

Begge muligheder løber jo op i ca. samme pris, så der vil jeg vælge fibergips, da det er et overlegent produkt, og så er det lettere at hænge ting op i.

Du sparer også en arbejdsgang.


Elektronikteknikeren

Fedt, tak for svar! Det bliver fibergips som jeg havde regnet med.


Stig

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også