Ekstra Væg.

Min søns soveværelse ligger klods op af naboens køkken så han bliver alt for ofte vækket fordi de smækker med køkkenskabene...osv.

Så vi tænkte at sætte en ekstra væg op, isolere den med 100mm rockwool dampspærre og gips. 

Hvor stor afstand skal der være fra den eksisterende væg og til den man sætter op?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kravet er at den ikke rører ved, om der så er 1mm eller 100mm er ligegyldigt. Af praktiske årsager ville jeg lave en afstand på 10-15 mm. Og husk jo stivere og tungere væggen bliver jo bedre. Så ikke noget med tynde lægter og et lag gips. Hellere 45x95 reglar gerne c/c 30 og så måske endda to lag fibergips. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

du kan lave ekstra godt ved at lægge 3-5mm skumbånd hele vejen rundt i kanten af skelletet. så små ujævnheder mellem regle og væg/gulv/loft og lyden ikke forblanter sig videre. og gerne 10-15 mm luft mellem de to vægge, dampspærren havde jeg undladet, der sidder sikkert en længere inde i konstruktionen. 

 evt, lav plads til en akrylfuge hele vejen rundt, så gipsen ikke står klods op af gulv og væg

Det eneste problem jeg har er at der sidder en stikkontakt på væggen.

Kan jeg lave en isoleret lem i væggen med piano beslag.?

Jeg må jo ikke lukke kontakten inde

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du bliver nødt til at have stikkontakten flyttet ud i den nye væg. Prøv at skrue stikkontakten af og tag et billede ind i stikkontakt dåsen, og vis den her. Så kan vi komme med gode råd om hvordan. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Det kan jeg så først torsdag eftermiddag  for der skal vi ind til ham.

Men så vender jeg tilbage....

På forhånd tak😁

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kan fortælle at hele boligblokken er blevet renoveret og hans lejlighed er blevet lidt større i det at han har fået lidt af den lejlighed der lå ved siden af..men kun lidt. 

Dem der så bor ved siden af det der støder op til hans soveværelse er nu et køkken. Virkelig elendig indrettet.

Men hvor om alting er så har der aldrig været en væg der før og jeg tror så kun at der måske er en gipsvæg imellem ham og dem nu.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Erik El-mand.

Fik taget et billede i går aftes.

Det er ikke muligt at hive mere ledning ud...og der er faktisk 2 stikkontakter på den væg .

Hilsen Danie 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der går sikkert en kabel imellem de 2 stikkontakter. Den skal udskiftes men det er jo også ret let idet man får plads til den nye kabel uden på den gamle væg. 

Så saver man med hulsav et større hul ca. 20 cm uden eller ovenfor for begge stikkontakter, ( hvis der også er 2 kabler i den anden stikk.) Her kan man så fiske de 2 kabelender ud og på den måde få dem lidt længere. 

Så skal dåserne sidde i den nye væg. 

Men det er noget du skal have elektriker til. Når det er gjort er det sikkert en god ide at lukke huller omkring kabler med gips og fugning for ikke at ødelægge lyd isolering yderligere.

Og så helt tilbage til dit problem. I nye køkkener limer man sådan nogle små plastdutter på alle skabe hvor lågen lukker. De købes på et lille ark med måske 50 på hver. Det var da en ide at forære sådan et lille ark til naboen for at dæmpe ved selv kilden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hehe.... ja...det kunne være en idé  men min hustru har spurgt ham der står for byggeriet hvor tyk/tynd væggen er og det vidste han ikke og ville ikke rigtig svare hende.

Mystisk når det er dem der har banket det op. 

Jamen tak for hjælpen😁



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis