Indbygget Toilet; tager langsomt vand ind

Hej alle

Jeg har et indbygget toilet som efterhånden har givet os lidt udfordringer. Det fylder meget langsomt vand op,  og der kan gå lang tid før at det igen kan skylde ud da kummen er  tom. 

Jeg tænker umidlbart at vandtilførsel skal renses, men hvor ville det være smartest at tjekke først? Og hvor lukker jeg for vandet og med hvilket værktøj?


Mvh Johannes

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ligner en Schwab cisterne.

Vandet lukker du for på hanen til venstre. Derefter skruer du den hvide nylonomløber til højre af og trækker den armerede slange fri og lader den hænge ned i cisternen. Sørg for at redde evt. pakninger.

Tænd for vandet igen og se om der kommer en ordentlig stråle.

Hvis ja, er vi nødt til at gå dybere. Hvis nej er slangen stoppet, køb en ny. Meld om resultatet.


Jeg har nu haft den hvide omløber af og der er rigeligt med tryk på strålen.

Har børstet fri for kalk men ser ud til at gummiring/pakning er slidt og skal skiftes. Hvor køber jeg sådan en, og hedder den noget specielt?

Er fortsat ikke sikker på hvordan jeg lukker for vandet. Jeg ved at det er til venstre, men eftersom der  ikke er balufix, ved jeg ikke hvordan jeg lukker?



Du kan se at der er en lige kærv på ventilen hvor du lukker for vandet. Den drejer du til højre med en ligekærvet skruetrækker.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis