varmekanon til krig mod væggelus

Der er væggelus i mit hjem de bider mig de små sataner. Jeg vil gerne prøve at få dem ud selv.

Væggelus tåler ikke 50 graders varme (det gør jeg heller ikke..)  de tåler heler ikke damp (60 grader). Jeg vil forsøge at få de små bidende bæster ud ved at varme rum op og ved at bruge damprensere (Nilfisk steamtech 312 for store flader og en mindre til andre ting) og så er der DAMP i min vaskemaskine hvor alt jo skal igennem 60 grader enten ved tørre tumbler eller vaskemaskine eller begge dele.

Mine rum er typisk 4x5 m og de skal varmes op til 50 grader. Hvad bør jeg købe til dette projekt ? To af disse ?   Er https://www.biltema.no/bygg/vifter/varmevifter/varmevifte-5000-w-2000030772 det nok? 



Bornholm er et dejligt sted.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Eller dette monster ? https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppvarming-og-ventilasjon/oppvarming/dieselvarmere/dieselvarmer-418026/


Bornholm er et dejligt sted.

Hvis du tager et rum ad gangen så ville jeg tro at 1 er nok. Jeg ved nok du bor i Norge så det med sikringer er nok ok. Der skal 20 A til når det er 5000 w på 230 v 

Det tøj der ikke tåler 60 grader kan komme en tur i fryser i mere end 1 døgn. Husk at gentage behandlingen hvis æggene ikke tager skade.

Dieselmonsteret kan gøre det, men så skal der lidt luft ind ellers har den ikek ilt til forbrænding.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak varmebehandling koster 7000 kr pr gang hvis jeg skal have folk til det.   50 grader i 12 timer eller 60 grader i en time så er de små krapyl stendøde problemet er dem der gemmer sig i stikkontakter og sprækker - de skal så have damp behandling ....

Jeg har allerede dummet mig ved at sove i et andet rum, det skal man ikke gøre så spreder de sig bare ....


Bornholm er et dejligt sted.

Det siges at de voksne kan undvære blod i op til et år, det er lang tid at bo i telt  

Jeg tror du skal gentage behandling med 1 måneds mellemrum så ny  udklækkede ikke når at blive kønsmodne.  

Husk at de 50 grader skal nå at komme ind i madrasser m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er godt sagt, Erik da "fagfolk" der kommer ud koster en del penge og ikke altid har effekt tror jeg at damp, varme, vaskemaskine og egen indsats kan have effekt. Jeg har valgt at kassere sengen, men forstår at det kan være en fejl.  Jeg Køber to voldsomme varmeapparater tager et rum ad gangen og ser hvordan det går og behandler lister og sprækker med damp stråler.  Madrassen har jeg givet damp, ville egentlig helst bare smide den du.

Hvis jeg kasserer sengen og sover et andet sted i huset så finder væggelusene derhen fordi de navigerer efter CO2 og varme jeg udskiller, dermed spreder jeg problemet. Man skal beholde sengen og området omkring og give det en damp og varme behandling. Min sovepose bor i fryseren når jeg ikke bruger den og tørretumbles så før brug.  Jeg overvejer at have to af dem så de kan fryses ned til -18.

Der er humoristiske opfindelser til bekæmpe disse sataner så som fælder ved sengebene lavet af tape og fælder med CO2 i. De som tjener (mange) penge på at bekæmpe bedbugs / væggelus mener det ikke hjælper en dyt.

1. Jeg skal sove i min seng og være lokkemad for væggelus og så skal der være fælder på sengens ben, som fanger dem mens de klatrer op
2 Lokalet skal varmes til 50 grader i 4 timer også de koldeste områder skal op på 50 grader.
3. Lister og løs tapet og andre sprækker skal have dampsstråle. Da rummet alligevel skal omtapeteseres så tænker jeg en tapetfjerner også er relevant.  Listerne kan muligvis også behandles med varmepistol som giver meget mer varm på kort tid ? Jeg stopper sekundt før der bryder brand ud ...
4. Alt tøj skal vaskes og/eller dampes/tørretumbles ved 60 grader.  Min vaskemaskine har et DAMP program på 30 minutter hvis det er nok til at aflive de små sataner sparer jeg meget tid.

Dette er krig. Krig på tålmodighed. Gode råd modtages gerne. Jeg har to hunde som udskiller varme og CO2 men som væggelus ikke angriber - jeg ved ikke om de bare følger dem rundt i huset?

Det kan tage mange timer, men jeg vil ikke betale timelønninger hvis jeg kan gøre det selv, men generelle erfaring med Norsk arbejdskraft er ikke specielt strålende. Dansk er bedre . hæ æh


Bornholm er et dejligt sted.
Annonce

Hvis jeg Køber en dieselsbaseret varmekanon, så skal der luft ind i lokalet - rummet jeg tænker på har ikke vinduer, så det er måske en dårlig løsning, på den anden side tænker jeg at hvis diesel kanonen udskiler CO2 så kan det medvirke til at dræbe de små sataner?
Her ses en sengebens fælde:
https://goo.gl/images/Khw6ur


Bornholm er et dejligt sted.

Co2 er jo kultveilte, det er vist kulilte den kanon udskiller,. Og det er nok bedre. 

De tiltrækkes jo af Co2 Jeg kan høre at din forelskelse i dem kan ligge på et meget lille sted. Men held og lykke med indsatsen, og håber da du overlever selv. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg må have diesel/parafin drevet varmekanon for at kommer op til de 50 grader... Jeg har 10A sikringer og 2 små varmere - det kommer op til 30 grader ikke mere ... damp tror jeg på men det er et stort projekt dette her..


Bornholm er et dejligt sted.

FAndens - Et (langsomt) opvarmet rum fører til at de små kryb flytter ind i væggene eller til et andet rum.  Satser på Damp og varmepistol til sprækkerne, vægge og loft.


Bornholm er et dejligt sted.

Ja det er sikkert korrekt. du må iværksætte et overraskelses angreb.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også