varmekanon til krig mod væggelus

Der er væggelus i mit hjem de bider mig de små sataner. Jeg vil gerne prøve at få dem ud selv.

Væggelus tåler ikke 50 graders varme (det gør jeg heller ikke..)  de tåler heler ikke damp (60 grader). Jeg vil forsøge at få de små bidende bæster ud ved at varme rum op og ved at bruge damprensere (Nilfisk steamtech 312 for store flader og en mindre til andre ting) og så er der DAMP i min vaskemaskine hvor alt jo skal igennem 60 grader enten ved tørre tumbler eller vaskemaskine eller begge dele.

Mine rum er typisk 4x5 m og de skal varmes op til 50 grader. Hvad bør jeg købe til dette projekt ? To af disse ?   Er https://www.biltema.no/bygg/vifter/varmevifter/varmevifte-5000-w-2000030772 det nok? 



Bornholm er et dejligt sted.
Der er væggelus i mit hjem de bider mig de små... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja overraskelsesangreb er vejen frem.

Det viser sig at en varmekanon kan varme et rum op til 50 grader på kort tid afhængig af kapaciteten på apparatet og rummets areal. At varme op langsomt er en dårlig ide, men hurtigt er muligvis OK.  BTU er Watt er mål for effektiviteten, varmekanoner fåes med og uden termostat (!)

Jeg må sikre mig at der er 48-50 grader overalt med en Infrarød termometer. Er der steder varmen ikke når ind må jeg bruge damp.  Jeg ser at man kan pakke møbler i kasser og sikre det får varme nok  


Der er diesel/parafindrevne modeller og gasdrevne ved ikke helt hvad der er bedst.


Bornholm er et dejligt sted.

jeg havde dem også i lejligheden. det er et Helvede. du kan ingen steder finde hvad profferne bruger. og de vil ikke sige det til dig. Jeg købte noget vulkanaske pulver fra England i en 10kg spand. efter en del søgen fandt jeg frem til at det var noget af det de brugte. 

Jeg kastede det r6ndt i hele lejligheden. og lavede en blanding af vand og pulver til de små sprækker. 

hvis du har en oppustelig seng så brug den.  de kan ik kravle på plastik/gummi. 

God ide - jeg har en som min kære hund fik punkteret ..... Men Jeg har nu sikret at madras og sengeben er fri for væggelus og jeg er ikke blevet bidt i to dage... Sengeben er af metal og der er en fælde som fanger dem ind ved sengebenet.


Bornholm er et dejligt sted.

Jeg har ikke fundet dem og det er et problem, nu har jeg brugt en damprenser og en varmepistol til alle sprækker og flader. Så vil jeg købe en "Byggtørker" (Norsk ord for en varmekanon) og varme op til 50 grader og håbe at jeg kan rense min 3 rum i kælderen og at de ikke er kravlet op i resten af huset.

Jeg bliver ikke bidt for tiden sover med tape på sengens ben.


Bornholm er et dejligt sted.
Annonce

Det er jo helt vildt det her. 

Det er det vilde der er det sjove   Men jeg tror Finn Bjerke er en fornuftig mand der også har ordet i sin magt.

Men til Holberg19: Så ved du hvad der kan være i vente hvis man indkvarterer sig på billig hotel ( bob bob ) i Thailand eller lignende.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er skam ikke kun billige hoteller, og det kan sagtens være i alle lande. Det eneste der er at gøre, er alt tøj i vaskemaskine og fryser. Støvsuge kufferten inden den kommer på lager til næste gang 


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Damp, varme, støvsugning og "fælder"  kan hjælpe men det er ikke let at vinde krigen mod disse sataner.


Bornholm er et dejligt sted.

Tør damp..... 180 graders varme. Så dør de små kryp.


Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også