Radiator virker ikke - hjælp til den frysende pige

Hej Alle,

Jeg bor i lejlighed på 1 sal, hvor jeg har 2 radiatorer. Desværre er der ingen af dem der virker. Jeg har prøvet følgende:

1: Afmonteret termostat og løsnet ventilnålen ved gentagende gange forsigtigt at hive den ind og ud. 

2: Jeg har tømt begge radiatorer for luft ind til der kom vand ud. 

Det er lykkedes mig at få gang i den ene, men det har kun effekt i 1-2 timer, så bliver den igen kold. 

Der er nogen der siger de måske skal blæses igennem, eller at pak dåsen skal skiftes. 

På forhånd tak for hjælpen

/Rikke

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

bor du til leje? det lyder det til? 

Så er det fat i udlejer!!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Eller du gør følgende. Det lille messinghus, som nålen (hedder pakdåse i fagsprog) sidder i, kan skrues af. Fat en svensknøgle og skrue det af. Hav en klud klar, for der kommer en smile vand. Nu kigger du ind i hullet og stikker en lille skruetrækker derind og skubber håndt en smule indad. Bliv ved til det sprøjter bagud mod dig. Fidusen er, at det er herinde ventilen sidder, som lukker vand igennem. De har det med at sætte sig, hvis de ikke har været i brug et stykke tid.

God arbejdslyst.

Hov! Husk at montere Messinghuset igen!


 

Men.. det er udlejer, der skal gøre det!  Hvis hun ødelægger noget, er det hun, der har "fucked up"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for det begge - det er en ejerbolig og ikke leje :-)

Jeg behøver vel ikke slukke for vandet når jeg åbner pakdåsen vel?

Der kommer lidt vand, så en stor klud under er på sin plads. Ligesom når du udlufter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis