Lampeudtag fra helvede

Hej

Jeg har en afbryder med to kontakter, som ifølge den tidligere ejer af huset skulle fungere til de loftudtag i rummet.

I det ene udtag er der en grøn, en brun, to sorte ledninger, som alle går til hver sin muffe. Når jeg forbinder min lampe med brun til grøn og blå til sort, så virker den som den skal.

I det andet udtag er der en grå, en rød, en blå og en sort til hver sik muffe. Når jeg forbinder lampens blå til sort og brun til blå, så lyser lampen konstant, uden at reagere på afbryderen.

Har så formodet at blå til sort må være rigtigt, men hvis jeg forbinder lampens brun til grå eller rød, så lyser lampen slet ikke.

Ved ikke om problemet bunder i at det første udtag er forbundet forkert, som så påvirker at jeg ikke kan få det andet til at makke ret?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo lidt svært med de mange farver, når de ikke går igen i begge udtag.  Hvilke farver du bruger i lampen er ligegyldig for virkningen. Du skal dog have den blå på nulleder inden du slutter seancen. 

Altså i den ene lampe virker det med at forbinde lampen til grøn og den ene sorte

Så ville jeg nok prøve at samle de 2 sorte i samme muffe i begge udtag. Og så forsøge derfra. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Problemet er nok , hvor gammel er installationen , er nul sort eller lyseblå ....


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis