Rust i vandrør

Følg tråden
pkr25
pkr25
Postnr: 4300
pkr25 pkr25

Hej vi havde et stoppet koldtvandsrør til vores bruser. Min ven hældte saltsyre i røret for at fjerne indvendig prop. Efter vi har fået hul igennem kommer der brunt vand ud hver gang vi tænder vandet de første 5-10 sekunder. Jeg er i tvivl om om vi har fået ødelagt røret eller om vi ikke har fået alt rust væk. Har i erfaring med lignende? Røret er støbt i gulvet så jeg kan ikke lige skifte det. 

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Du har sikkert fået "banket" en masse rust af i røret, og dermed vil det blande sig med vandet.
Når du lukker for vandet står der jo vand stille i røret, og rusten vil "gå" i vandet, så derfor oplever du farvet vand det første stykke tid når du åbner igen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det vil nok aftage. Men du er da heldig, for jeg piller netop køkkenloft ned med meget mere netop på grund af et koldt vands rør der var stoppet

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700
christiannielsen christiannielsen

Det aftager. Rusten inde i røret har været lang tid undervejs og har fået lavet en lukket overflade. Nu da I har hældt syre i røret så har i gjort overfladen på rusten porøs og derfor vil der komme brunt vand ud i starten i et pænt stykke tid vil jeg gætte på.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Rust
    Lav-Hus
  2. rust
    Lav-Bil
  3. Brunt vand i vandrør.
    Lav-Hus
  4. Lav rust
    Lav-Bil
  5. fjerne rust