Udendørs Led Lamper blinker!

Hej :) 

Jeg har brug for en forklaring/råd på hvorfor mine 2 udendørs lamper blinker når de er slukket??

Det drejer sig om 2 lamper fra Nordlux (model: kniver) de er koblet på et astro ur som tænder og slukker for dem når, men når de står i OFF position altså slukket blinker lamperne, hvad kan dette skyldes -krybe spændning? 

Vh Martin



Martin O
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Martin


Sjovt du nævner det...

Jeg opsatte for et par år siden en Nordlux udendørslampe med sensor og fik den forsynet med en IKEA LED E27 pære. Til at starte med var alting idel lykke,  men efter et halvt års tid, begyndte den at blinke/flimre med temmelig høj frekvens (ca 10 Hz vil jeg anslå), når den var tændt samtidig med at jeg tændte lyset (gamle lysarmaturer) i udhuset. I min jagt på en forklaring antog jeg, at der opstod en for for LC-kreds når lampen var tændt samtidig med drosselspolerne på armaturerne var i aktion. Min formodning var, at indførsel af en større ohmsk modstand ville ændre LC-kredsens karakteristik. Derfor skiftede jeg pæren ud med en gammeldaws 60 watt pære og problemet var væk - i et par uger... Senere er den begyndt at tænde og slukke gentagne gange uden, at der er aktivitet i nærheden.

Min konlusion: Jeg tror, der er fugt eller andre fejl i elektronikken.


Vh

Dannie



Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!

Problemet kan løses for 20Kr. Køb den om monter den ved første lampe, som beskrevet på greenlines hjemmeside. Så slipper du for problemet.
https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-diverse/p/stojkondensator?gclid=EAIaIQobChMIntql_YOY3wIVyoKyCh2CIAFWEAQYASABEgJk_fD_BwE

Det  lyder som om, det er et forsøg værd.

Undrer mig dog, at problemet fortsætter efter skift til alm glødepære...


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Snake skrev den 11-12-2018 16:35:07

Det  lyder som om, det er et forsøg værd.

Undrer mig dog, at problemet fortsætter efter skift til alm glødepære...

 Nu var mit svar ikke til dig, men til OP, og støjkondensatoren vil ikke hjælpe i dit tilfælde. Den kan afhjælpe LED lyskilder der lyser svagt, eller blinker selvom de er slukket. Men kan da også lige svare dig nu vi er igang :p :)

Dit første problem skyldes du havde købt en elendig lyskilde. Du får hvad du betaler for, i lang de fleste tilfælde. Og det samme gælder din nordlux lampe ;) En Ikea lyskilde er bare ikke kvalitet. En god phillips lyskilde i GU10 kan fåes for ca 50Kr. i en dæmpbar version. Så ingen grund til at gå ned på kvalitet for de små håndøres skyld. 


2. problem, med at den efterfølgende tænder "tilfældig" med glødepære i. Den tænder når der er aktivitet i sensorens område. Det kan være en kat, en edderkop, hæk eller andet. Hvis du vil undgå dette, bør du købe en lampe uden sensor, også sætte en god sensor op, hvor du selv kan styre hvilket område den skal detektere, og hvor sensitiv den skal være.

Hej jeg hedder Nuka. Jeg har lige fået en helt ny Mars Hydro ts2000 og jeg prøvede og tænd den og den blinker hvorfor blinker den? 🤔🤔

Hej jeg hedder Nuka. Jeg har lige fået en helt ny Mars Hydro ts2000 og jeg prøvede og tænd den og den blinker hvorfor blinker den? 🤔🤔

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis