Vaillant gasfyr brummer højt når brænder kører

Hejsa!

Har et Vaillant Ecotec vc 166 som er begyndt at "brumme" ret højt de første 10 sek. når brænder starter, og jeg kan se igennem inspektions ruden, at flammerne højde stiger og falder i takt med brumme lyden. Men blæser kører med samme hastighed, så jeg tænker ikke at det er den der gør det.

Nogen der har et godt bud?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Gronnevang

Fandt du ud af hvad problemet var? Jeg har nemlig samme lidt spøjse problem med mit Valliant ecotec.

Hej 

Nu det nogle år siden jeg har rodet med gas, men jeg tænker at fejlen ligger i aftræk eller regulatoren eller hvis i er heldige, så er vandlåsen bare fyldt. Tjek først at vandlåsen er ren og husk at efterfylde med vand. hvis vandlåsen er stoppet, vil fyret i starten kæmpe med at trykke vandet ud af låsen, da der ligger vand i brændkammeret. De andre kræver en montør 


it is better to burn out than to fade away
Gammel tråd, I know, - havde samme problem med min 156/5 kedel, en god bekendt med mange års erfaring, har kigget på den, og gennemtestet alt med målinger, som står 100% ok - han kontaktede så Vaillant og fik råd om at stille spærrebrændertid lidt højere, indstille kedel blæser til til lidt højere rpm. i nominel belastning ( tomgang ) - det har foreløbig gjort den tavs. ( dårligere gaskvalitet kan påvirke ) Alt dette stilles jo på installatør niveau i menuen ( kode hertil står i manual ) . Vil ikke anbefale andre at rode herinde, uden fornøden kenskab, da en forkert indst. kan betyde 0 varme. Eneste issue er nu en servicenøgle på display, som han ikke kunne fjerne, men det finder han ud af senere. Eneste gemte fejlkode var vandtryk, hvilke jeg selv er skyld i, grundet en tilslutning af gulvvarme. Dette blot som ledetråd på det egentlig spørgsmål ifb. tråden.
Andet kan jo sagtens være galt i stedet.
Vh. Carsten

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis