Pris på nyt gulv

Hej

Jeg søger andre der selv har kastet sig ud i at brække gammelt gulv up, for at lægge ny med nutidens isoleringskrav 

Jeg har et hus hvor gulvet kun er isoleret med 10 mm isolering iflg de originale tegninger. 


Huset er fra 1968 af. 


Jeg kunne rigtig godt tænke mig at brække gulvet i bryggers, stue samt soveværelse op - ialt ca 90 m2, for efterfølgende at isolere med 400 mm isolering samt lægge gulvvarme og slutte af med noget vinyl gulv af en slags


Andre der har været ude i det samme gør det selv projekt og kan give et praj om hvad det ca. koster? (I den pris tænker jeg “kun” på pris for beton, slibning/retning af betonlaget,  varmeslangerne, diverse fittings samt damp/radon spærre)

Er villig til selv at grave ud - ja sådan set udføre det hele selv (af det som er lovligt)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du selv begynder at lave en indkøbsliste og undersøger priserne, så får du et meget bedre overblik over opbygning og alt det du ikke lige vidste også skulle bruges.

Eksempevis beregner du hvor mange m3 beton du skal bruge. Hvor mange poser cement er det og hvor mange m3 støbemix.

Hvor meget gulvvarmeslange går der til på 1 m2 og find priser på det. Rionet m2-pris. Gulvvarmeanlæg osv osv osv.

Når du har lavet sådan en liste kan du evt poste den her, så kan vi tilføje de materialer du ikke har tænkt på.

og så skal du have fundet ud af hvor dybt dit fundament går. Den bestemmer hvor meget isolering du kan ligge. Og find så ud af hvad det koster...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du skal jo bruge 9m3 beton ca 13000 og flamingo bliver ca 16000 og du kommer nok til slippe ca 10000 for gulvvarme slange og styring. Hvis du ikke genbruge det du graver ud fra huset skal det jo køres væk og der skal lidt sand til så det koster jo nok og så ca 10000. 

Så ved jeg ikke hvad det koster og lave det radon sikring men det render altid op. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Rionet + elefantfødder 5-6000

400 mm EPS vil jeg dog nærmere gætte til 12.000 for 90 kvm?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis