Fugtspærre i betongulv

Hej alle.

Er igang med et redskabsrum hvor der skal støbes. Selve rammen er står på stolepebærer. Gulvet skal isoleres med 200 mm polystyrenplader. Selve stolpebærerne giver lidt udfordringer med isolering langt rammen (udvendigt er sat en eternitplade til at holde flamingoen inde. Jeg havde oprindeligt tænkt mig at bruge en kraftig plastfolie over flamingoen - under beton og rionettet for at skærme af for det fugt som eventuelt måtte sive op. Men er nu blevet i tvivl om det overhovedet er nødvendigt/overkill. Det skal klinker på gulvet.

Min murer mente dog at det bedste nok ville være at lægge plastfolie helt i bunden altså under flamingoen - men da er de koniske stolpebærer så i vejen så jeg ser ikke rigtigt det som en løsning. Plastfolie under rionettet er heller ikke helt gangbart da den nok vil blive gennemhullet mange gange når der skal støbes.

Hvad tænker I?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Eternitplader som afslutning mod isolering skal udføres særdeles omhyggeligt så mus og rotter ikke finder vej. Selv den mindste sprække skal rotter nok gnave sig igennem. 

I et uopvarmet redskabsrum ville jeg vælge at undlade isolering mod jord, men anvende sten og skærver som kappilarbrydende lag under betonen. Rigtigt lagt er gulvet knastørt. Det er billigere og du undgår de lede gnavere i isoleringen.

Plastfolie har ikke den store virkning som fugtspærre i et uopvarmet redskabsrum. Det er bedre at sørge for god udluftning  og tørre gulve.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej - Der kommer varme på derude - en elradiator eller en varmepumpe. Jeg skal have bruge skuret til mit værktøj. Derfor bliver projektet rent konstruktionsmæssigt lavet uden ting overladt til tilfældigheder. Det jeg kan sikre mig mod nu bliver udført nu.

“Soklen” er en 8 mm eternitplade som går 40 cm i jorden. Yderst bliver der stukket et “hønsenet” 20 cm længere ned - udvendigt mod sokkel bliver der fyldt op med grus. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis