Male pudset facade - værktøj

Hej

Bemærk - det er først til næste år jeg går igang ;-)

Huset er malet i forvejen - så det er primært en opfriskning.

Men gør mig lidt tanker nu, så jeg kan parkere opgaven indtil det bliver tid, men har de nødvendige info ved hånden/købt det meste.

Hvilke ruller/pensler/andet bør jeg have? Er villig til at betale det, som det nu koster for noget godt værktøj. 

Med hensyn afvask af facade - kan jeg da tage min sprøjte og smide rodalon eller hvordan griber i det an? 

Vil I male en eller 2 gange?


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gå ind i en rigtig malerforretning, f.eks. Flügger, og lad dem rådgive dig, det koster lidt mere men de har styr på det, i modsætning til byggemarkederne.


Påføring af rensemiddel/algemiddel kan du fint gøre med en sprøjte, men du skal måske også have noget mekanisk afrensning i form af en børste.

Om der skal males 1 eller 2 gange kommer jo helt an på hvor slemt det står til men hvis det som du siger kun er en opfriskning, så vil jeg tro at hvis du husker at påføre godt med maling og ikke sparer på det, så kan du godt nøjes med én gang.

Perhans

Tak for input. Umiddelbart vil jeg helst handle via fx malgodt.dk da de støtter her og deres priser er mere overkommelige

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også