Kobberplade

Hej. Vi har en stor kobberplade foran vores brændeovn. Er der nogen der ved hvordan man renser sådan en, da den har fået en del pletter og misfarvninger.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan pudse den med f.eks. Slipol, som er et pudsemiddel til metaler. 


fase

Ja, og det går lettest med polermaskinen til bilen. Man kan få sådan en til 350 i Biltema vist nok.


Elektronikteknikeren

Smør den ind tomatketchup eller tomatkoncentrat , lad det tørre , og så skal der bruges knofedt , den bliver som ny.


Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Tusind tak for svarene. Vi har nu købt Slipol og polermaskine, så er MEGET spændt på resultat at. Det med Slipol havde vi bare ikke tænkt på.

Du kan også bruge aske fra oven blandet med sprit til en grød. Det virker også fantastisk når glasset i ovnen skal renses   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis