Isolering loft

Hej derude,

Jeg skal have efterisolerer mit loft hvor jeg på 125m2 (hus fra 1980) har 200mm eksisterende isolering (lidt ujævnt, flyttet nogle gange og ikke altid samlet 100% samt kan være trykket lidt) samt 25m2 forholdsvis ny tilbygning (fra 2010) med 250mm som ligger pænt og ikke er flyttet. Der er ikke noget vindstop.

Hvad vil i anbefale af ny isoleringshøjde samt hvilken granulat har i gode erfaringer med? Hvilken granulat er noget skidt? ;-) (kender I eks. ISOVER InsulSafe?)

mvh Torben

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal lige regne på om det overhovedet kan betale sig. Du får ikke megen ekstra ud af at gå over 200 mm, medmindre du har meget dyr opvarmning.

Picarro skrev den 24-10-2018 19:43:44

Du skal lige regne på om det overhovedet kan betale sig. Du får ikke megen ekstra ud af at gå over 200 mm, medmindre du har meget dyr opvarmning.

 Så tænker det nok ikke kan indenfor de nærmeste år: jeg vil tro det står mig i 16-18.000 efter håndværker fradrag. Hvis jeg så sparer ca 1500 i varme så går der mange år inden det går i 0,00. Jeg har dog ingen vindstop sat op - ved ikke hvor meget det gør ?

mvh Torben



Hvor lang tilbagebetalingstid vil I tage med I jeres beregninger hvis det er?

Mvh Torben

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis