Er det en diffusionsåben maling jeg kan bruge i en kælder?

Kære alle,

Jeg skal have malet min kælder indvendig efter et renoveringsprojekt.

Kælderen har omfangsdræn + udvendig isolering (50mm). Jeg har fået brækket gulv op, isoleret gulv og støbt nyt med gulvvarme. Væggene et blevet hakket ned og pudset op igen. Alt i alt er kælderen godt tør.

Nu skal den så males. Jeg var nede og købe maling i dag i Dyrups. Forklarede projektet og understegede, at det skulle være diffusionsåben. Hun anbefalede denne. Se billede. Jeg er dog blevet i tvivl efterfølgende. 


Hvad siger I? Dur denne mailing?

Bh Thomas


Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Denne type maling kan du godt bruge,men hvis væggene er nypudsede,skulle du nok overveje at grunde først.


bh

Sådan som du beskriver det, så er din kælder tør. Det er derfor fuldstændigt ligegyldigt hvad du maler med. Det kunne også have været denne: https://www.malgodt.dk/super5acryl fra dette sites tilbudsgiver malgodt.dk til en fuldstændig uhørt pris.

af ren nysgerrighed: hvilken grunder solgte hun dig og til hvilken pris?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvornår er det omfangsdræn blevet lagt? Normalt anbefales det at man venter 1-2 år fra dræn etablering til man maler med akrylmaling. 

Ellers skal du bruge en rigtig diffusionsåben maling dvs cempexo eller silikatbaseret maling 


Ask

askholme: Vi overtog huset i december sidste år, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg ved, at det i hvert fald er fem år siden, drænet er lavet, så vi burde være på den sikre side! :-) Tak for svar.

christiannielsen: Tak for svar. Jeg blev anbefalet Dyrups pudsgrunder, så den købte jeg. Jeg kan desværre ikke huske prisen for produktet længere. Men kan huske, at de to bøtter (begge 9 liter) + nogle plastikposer til malerspand løb op i 1.100 kr. :-( Og det var endda med 40 procent på malingen og 25 procent på grunderen. 

Bh Thomas



Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også