VVS, skift af pakninger i vandhane

Vores vandhane drypper mere end godt er.

Er det bare at trække grebene af? Der sidder ingen pinol skrue 

Jeg kan ikke lukke for vandet fordi stop hanen bare kører rundt, skal denne også bare trækkes af, og så ha med rørtangen/poligribtangen? 

Hvilken vandhane er det? Og hvor finder jeg pakninger til den? 

På forhånd tak 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Mister Cabrio, 

vi havde det  også en dryppende vandhane i vores køkken og viste dengang ikke rigtig hvad vi skal gøre.
Vi kiggede på siden superius24. Vi kunne finde vores armatur på deres side og ringede til dem.
Efter at vi havde snakket lidt med dem fandt vi en helt ny armatur til vores køkken som passer tusend gange bedre til vores behov.
Prøv at se på deres side, der har en stor udvalg af håndvaskarmaturer og køkkenarmaturer, de kan måske hjælpe dig. 

Vh

I enden af håndtaget er der sikkert en blå og eller rød plastikprop, som du tager ud. Så er der sikkert en skrue, som du skruer ud, hvorefter du kan trække grebet af. Inden under sidder der sandsynligvis en keramiskpakning. Hanen til at lukke for vandet med skal du prøve at trække håndtaget af, så du kan komme til at lukke.


fase

Tak for svar. 

Der gemte sig rigtigt nok en lille plastik prop på undersiden af grebene. 

Er ikke blevet klogere på fabrikatet, måske damixa. Jem og fix har nogen pakninger i forskellige størrelser, men ved endnu ikke om jeg køber en ny vandhane i stedet. 

Men alt er skilt af. Så nu skal der bare besluttes og så købes og samles ☺️

Det ligner en Damixa. Hvis du vil købe et nyt blandingsbatteri så overvej et etgrebsbatteri, som er nemmere at regulere temperaturen med.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis