Vask af tempur madras betræk

Har en 3 år gl madras fra tempur, hvor betrækket trænger til en vask. Troede egentlig bare det var at smide det i vaskemaskinen, men vaskemærket siger at det ikke må vaskes. Nogen der trods dette har gjort forsøget? 


Mvh. Jakob Jørgensen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har talt med Tempur i dag. Lige præcis det betræk, som jeg har, må ikke vaskes. Det er en deluxe version. Der er en slags skum topmadras indbygget i betrækket, som ikke kan tåle at blive vasket eller for den sags skyld renset. Iflg Tempur falder skummet sammen, hvis det bliver gennemblødt. Øv. 

Nogen der trods dette har prøvet at vaske det? 


Mvh. Jakob Jørgensen

Syntes jeg har hørt at man kan drysse natron ud over madrassen og suge det op med støvsugeren efter nogle timer. Det er selvfølgelig ikke en vask, men skulle fjerne bakterier og lugt. 


Morten

Ok. Det er en brugt seng vi har købt, så derfor vil jeg selvfølgelig gerne vaske det ordentligt. Ens egne svedpletter er altså bare mere lækre end andres Læste på tempurs hjemmeside inden køb at det kunne vaskes men det er de nye cool touch betræk. 

Det ender måske med at jeg køber et nyt betræk i stedet for. 


Mvh. Jakob Jørgensen

Hvis du alligevel er indstillet på at købe nyt betræk, så forsøg da at rense inden. Evt. med en tæpperenser. 


Morten

Det gør jeg også. Har bare ikke lagt mig fast på hvordan endnu  


Mvh. Jakob Jørgensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis