Glat betongulv med epoxy

Støbte her i fredags et 15cm tykt beton gulv til min garage/værksted. Betonen blev juttet da det blev betonen blev hældt i, og jeg har fået at generelt plant gulv, uden nogle fordybninger eller forhøjninger. Problemet er dog at overfladen ikke er helt glat; der stikker lidt sten op.

Jeg kunne godt tænke mig en helt glat, spejlblank hvid epoxy overflade, og her er det små sten altså et problem. Hvad kan jeg gøre for at skabe en glat overflade? Kan man slibe gulvet, eller skal der hældes et tyndt lag beton uden sten ovenpå? Der er i forvejen lavt til loftet, så jeg vil ikke ud i at skulle lægge et 3-4cm tykt slidlag.

Hvad er jeres forslag? Og er det noget jeg kan, eller ikke kan, i disse dage hvor betonen frisk?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Betonen SKAL VÆRE 100 % gennemtør ellers vi, epoxyen løsne sig jeg ville klart vente til foråret jeg syntes svagt at kunne huske at der skal gå 30 dage fra støbning til det er gennemtøt og det er ved 10 cm lagtykkelse og med de temp vi har nu så vil du sikkert komme ud med et meget skidt resultat hvis du forsøger lige nu....

Okay, men hvad med den lidt bumpede overflade? Kan det slibes væk?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ja, dit gulv skal slibes.
Jeg har fået støbt et mindre gulv i en tilbygning, og der kom sådan en mærkelig ru overflade. Min murer sleb gulvet lidt, da han sagde at jeg ellers ikke vil kunne få en ordentlig vedhæftning.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Tak - Tror du der er noget problem med at man sliber inden gulvet er helt færdigt med at hærde? Tænker at det kunne lette lidt af arbejdet for skiven

Man kan sagtens slibe gulvet inden de 30 dage


Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja man sliber sådan noget ned. og nej du kan ikke bruge Jem&fix sandpapir korn 120 til det. Lej en maskine og køb det tilhørende papir samme sted.

Hej,

Gulvet skal slibes! Det porøse lag, som ligger i toppen er kaldes slam - det er det tilslag, som gør betonen til “flydebeton” der stiger op til overfladen. Jo tidligere du sliber jo nemmere er det da betonen ikke er så hård.

Beton er ikke udtørret efter 30 dage, men har opnået 90-95% af sin potentielle styrke. Udtøringen kan tage måneder endda år alt efter omstændighederne - men prøv at tage kontakt til leverandøren af epoxyen og forhør dig om, hvad fugtigheden maksimalt må være.


/K

Tak for hjælpen! Så skal jeg hjem og slibe. Kan se at de er runde, kan man bare tage hjørnerne med almindelig sandpapir?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også